Wysłany: 2013-11-16, 16:55 [Avensis T25] Proszę o poradę
Witam. Jestem w trakcie zakupu Toyoty Avensis II 2.2 D-CAT z 2006r. z przebiegiem 112tys km w wersji wagon.
Aktualnie mieszkam we Francji i właśnie tutaj znalazłem auto przez goscia który zajmuje się sprowadzaniem aut. Autko jest lekko rozbite i jedzie do Polski i tam też będzie rejestrowane. Chciałbym zapytać o dokładną wersję jaką będę mieć bo nie mam jeszcze papierów w ręce i nie wiem jaka to wersja co chodzi o wyposażenie. Wiem, że ma klime itp dodatkowo navi wbudowaną, skórzaną tapicerke, alufelgi 17', xenony ze spryskiwaczami, elektryczne fotele.
Tyle co wiem na pewno.
Wiem, że są różne wersje SOL, PRESTIGE itp i chciałbym wiedzieć jaką mam ja. Autko najprawdopodobniej zakupione w salonie we Francji.
Autko oglądałem myślę, że opłaca mi się je tutaj kupić i naprawić w Polsce i tam zarejestrować, mam zamiar autkiem wrócić do Francji w styczniu jak pojadę na urlop.
Chciałbym jeszcze zapytać o silnik, czy nie jest on awaryjny, kosztowny w naprawie, jakie macie doświadczenie związane ze spalaniem, czy jest to silnik godny polecenia?
Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi na które czekam z niecierpliwością
tak akcyza jest jak kolega wyżej napisał 18,6% to może zrobić niezłą cene ale jako że jest rozbity czy też uszkodzony to da się ją zanizyć ja też kupiłem po małej przygodzie przodem i w sumie za akcyzę dałem 2600 zł i 200 rzeczoznawca który jest niezbędny w tym momencie .
jeżeli chodzi o silnik to niestety nie trzyma serii i z tego co wiem to nikt nie wie dlaczego , niby powinien mieć 177 km a w rzeczywistości ma zawsze minimum 15 km mniej , mój na hamowni ma 158km czyli 19km mniej i 360nm co też o 40nm odstaje od tego co powinno być , awaryjność tego silnika nie jest zbyt duża ale tak na dzień dobry to pewnie zaworek scv do wymiany , nie wiem też jak długo wytrzyma alternator też jest dojść wadliwym elementem , na dzień dobry zlecił bym też czyszczenie EGR i dolotu , wymianę wszystkich filtrów i płynów tudzież olei , wadliwy w tych modelach jest też silnik nawiewu i to tyle z mojego doświadczenia
p.s. spalanie nie jest małe na trasie według przepisów ruchu drogowego w polsce to mam jakieś 6,8-7,2 litra/100km a po mieście to już różnie ale miedzy 8,5-9,5 litra/100km niestety nie należy do oszczędnych ale daje dużą frajdę z jazdy
o akcyzie wiem i będzie właśnie robione jako auto uszkodzone, ma lekko uderzony przód, zadrapane lewe drzwi kierowcy i pasażera i rozbity blotnik tylny z lampa i zderzakiem więc rzeczoznawca wyceni na 50% min mniej, cena jest niska być może przez tą akcyze, gość załatwi mi wszystkie dokumenty razem z akcyzą gotowe do rejestracji za 3000zl to chyba nie dużo.
A jakie koszty czyszczenia tego filtra? Jakie ceny wymiany olejów w takim silniczku? Tyle co to odpada zmiana rozrządu
Ze spalaniem wiem że lekko nie będzie ale raz sie żyje
jeżeli chodzi o czyszczenie EGR to nie dał bym więcej jak 50 zł , ja to zrobiłem sam nie ma żadnej filozofii , kolektor dolotowy to też żadna trudność trzeba tylko odkręcać i trochę dobrych kluczy , całe to czyszczenie nie powinno kosztować więcej jak 100 zł z przepustnicą .
płyn chłodzący jakieś 35 zł koncentrat , nie ma sensu wymieniac całej zawartości układu , wystarczy odebrac tyle płynu ile chce się wlac koncentratu i to tyle .
jeżeli chodzi o olej silnikowy to trzeba zaopatrzyc się w 6 litrów , wejdzie około 5,5 litra i cena oczywiście taka jaki olej się wybierze w moim przypadku Castrol 5w30 EDGE , myslę że to dobry olej , filtr oleju to grosze bo tam jest wkład jakieś 20-30 zł . pamiętaj o tym że ten model silnika jest wyposazony w filtr cząstek stałych DPF i emerycka jazda jest nie wskazana , trzeba go czasem przedmuchać
Castrol 5w30 EDGE ten olej nie jest do tego silnika! Musi być z normą C2 a ten ma C3 taki jak do VW czy Audi, ale na pewno nie do Toyoty. Castrol ma jeden olej, który spełnia normę C2 ale jak patrzyłem na kartę charakterystyki to jest bardzo słaby, lepiej kupić: Motula, Millersa, ja będę lał Fuchsa, póki co mam Eni i-Sint FE 5W-30 też jest spoko.
na pewno odstawię autko do warsztatu i powymieniam tam wszystkie oleje filtry itp bo to norma po zakupie auta przynajmniej dla mnie. Będę śmigał z Podkarpacia do Francji 2500km 2-3 razy w roku więc filtr cząstek stałych na pewno się przedmucha emerycką jazdą też nie jeżdżę chociaż we Francji z prędkościami nie poszaleje bo 30km/h za szybko i prawko do wora :( głownie autem będę jeździł do pracy około 3km i na weekendowe wypady
A co z tym zaworem SCV? Można go sprawdzić czy jest ok i nie potrzeba wymiany? bo patrzyłem na ceny to raczej tani nie jest a z wymianą nie wiem jak jest.
Autem będę leciał do Francji około 1-1.5 miesiąca od rozpoczęcia jazdy w PL i chce być pewny, że na pewno nim dotre bez żadnych komplikacji i przykrych niespodzianek.
Dzięki za odpowiedzi i czekam na więcej porad i opinii
zaworek SCV nie unieruchamia ci silnika więc spokojnie na pewno dasz radę do Francji dojechać . jak silnikiem zaczyna trząść , silnik faluje na wolnych , lubi się przydławić przy mocniejszym wciśnieciu gazu to zazwyczaj są objawy właśnie tego zaworka , niektórzy go rozbieraja i czyszczą , ja zrobiłem to samo i nic nie pomogło i nie mogło bo on jest czysty w środku i czyszczenie jest bzdurą , potem rozebrałem go jeszcze raz i przyjrzałem mu sie okazuje się że wina jego kiepskiej pracy leży w dwóch aspektach , jako że pracuje w poziomie to jego dolna część tłoczka po prostu się wyrabia i nie jest idealnie owalna tylko raczej jajowata i tu powstaje nieszczelnosć do tego tam w środku jest gumka na tym tłoczka i ona także się wyrabia , zmieniłem ją na nową i obróciłem tym minimalnie wytartym do góry i wszystkie objawy ustały i tak przejechałem 6 tys km i wszystko jest oki
co do Oleju może i nie spełnia jakieś normy ale jest dobry i robiłem teraz drugą zmianę czyli przejechałem już ponad 20 tys i nic mu nie dolega , mam taki olej w dobrej kasie i taki będę lał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum