Wysłany: 2014-09-19, 13:26 [Avensis T25] Wysokie spalanie Oleju
Witam,
Jestem od niedawna posiadaczem Avki 2.0 D4D 2003r
20 maja 2014 wymieniłem olej u mechanika na Helix Ultra 5W-40 , 18.09.2014 przy sprawdzaniu stanu oleju ukazał mi się nie zbyt miły widok.Stan oleju wynosił minimum.
Raczej nie zbyt normalne żeby w tak krótkim odstępie czasu aż tyle oleju zrzarł , przy normalnej jeździe , nie wykonywałem zbyt dalekich tras.Wycieków z silnika nie zaobserwowałem.Po rozmowie z znajomym mechanikem , stwierdził że może byc wiele przyczyn.Jedyne co mi się rzuciło w oczy to ,to że raz na jakis czas uruchomiając silnik , z wydechu idze duży kłęb dymu białego (biało jak cholera).
Witam. Avensis D4-D z 2003r będzie miał już przelatane ponad 300tys. Mówisz o białym dymie, ale pooglądaj go dokładnie bo może może to być raczej biało-niebieski, skoro jest takie zużycie oleju. Biały dym to woda w komorze spalania, niebieski - niebiesko-biały dym to olej w komorze spalania. Ten dym o którym mówisz pojawia się pewnie tylko po dłuższym postoju (jak silnik jest zimny).
Zrób tak: po odpaleniu obserwuj w lusterku barwę dymu wydostającego się z rury wydechowej, czy po rozpoczęciu jazdy jest on jeszcze niebieskawy przez chwilę i potem znika, czy jest może przez długi czas. Jeżeli będzie tak wyglądało ze puści kłąb dymu przy odpaleniu i podymi jeszcze chwilę po ruszeniu, to jak obstawiałbym zużyte uszczelniacze zaworowe. Jak silnik jest ciepły to szczelnie przylegają a jak silnik ostygnie to przepuszczają olej. Po zgaszeniu silnika i jego ostygnięciu resztki oleju z głowicy spływają do cylindrów, dlatego przy odpaleniu pojawia się kłąb dymu.
Ten temat przerabiałem u siebie. Od wymiany do wymiany czyli co 15tys dolewałem nawet 2,5l oleju. Olej szybko robił się czarny. Duże zużycie oleju było na krótkich trasach, a na długich trasach minimalne. Po wymianie uszczelniaczy po 8tys km nie ubyło jeszcze nic, kolor też ma inny (bardziej przejrzysty).
Inną z przyczyn dużego zużycia oleju może być zużyta sprężarka. Tu bardziej objawiało się dymieniem przy przyśpieszaniu, ale może ktoś inny z forumowiczów przerabiał temat przepuszczania oleju przez sprężarkę i wypowiedziałby się coś więcej w temacie.
Jeszcze inną z przyczyn mogą być pierścienie, ale to raczej już ostateczność. Prędzej obstawiam uszczelniacze, lub sprężarkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum