pięknie się prezentuje twoja Avka . Moja ma taki sam kolorek , ale chromów nie bralem bo giną przy tej farbie nadwozia .
Napisz coś jak ci się sprawuje i jakie masz odczucia z codziennej eksploatacji.
Obecnie na forum mało jest tematów dotyczących T27 Wagon
_________________ FILEK. motory były pierwsze i zawsze , u mnie tak już zostanie
Piękna Tonia, mam taką sama tylko w innym kolorze i w takim samym silnikiem. Przejechalem 35000 km i jak narazie to jestem bardzo zadowolony, tylko siedzenie kierowcy trochę jest dla mnie niewygodne dlatego ze nie mam możliwości regulacji podudzia.
Więc tak.. tej avki niestety już nie mam (nie będę się tutaj rozpisywał). Aktualnie została mi tylko T25 '04 Wagon 2.0 benzynka, prestige. Troszkę mi szkoda, ale na otarcie łez planuję teraz zakup T27 FL, gdy tylko autko już będzie, od razu zamieszczę zdjęcia.
Pozdrawiam.
PS. Przepraszam za zamieszanie, ale sorantor250 to ja. Stworzyłem nowe konto, ponieważ na stare niestety zapomniałem hasła
Witam wszystkich.
Moja tonia po 40000 miała awarie chamulca ręcznego.
Okazało się że cały mechanizm tego chamulca musiał być wymieniony.
Okazało się roszczelnił się i złapał wilgoci, przyczyna to niewłaściwe uszczelnienie i wymieniona cześć jest już zmodyfikowana.
A oto i T-27 z pakietem Biznes i Plus.
Jeżdżę nią od czerwca 2012 nowa z salonu dalej ją rozszyfrowuje co potrafi.
Zagadkowy hamulec ręczny elektryczny jak go obsługiwać np.podczas ruszania na stromych podjazdach, czy hamowanie awaryjne jak padną hamulce zasadnicze i wiele innych ciekawostek chętnie podpowiem o tym co już wiem. Nie ma tego w żadnej instrukcji a dostałem 3 książki ponad 1000 stron. Sam też będę pytał.
Ogólnie autko jest ok. szczególnie przydatny 6- bieg 130 km/h i cisza w samochodzie bo obroty na tym biegu 2000 przy tej prędkości. Za czuły układ wspomagania moim zdaniem
jak mogę po marudzić w poprzedniej Corolce z hydraulicznym wspomaganiem było lepiej, fak że tu sie bardzo lekko prowadzi. Narazie tyle piszcie swoich odczuciach i uwagach.
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-20, 20:01
rysiekp_2012 napisał/a:
Zagadkowy hamulec ręczny elektryczny jak go obsługiwać np.podczas ruszania na stromych podjazdach, czy hamowanie awaryjne jak padną hamulce zasadnicze i wiele innych ciekawostek chętnie podpowiem o tym co już wiem. Nie ma tego w żadnej instrukcji a dostałem 3 książki ponad 1000 stron. Sam też będę pytał.
A co w nim takiego zagadkowego? Włącza/wyłącza się i tyle. Przy ruszaniu (sprzęgło + gaz) sam się wyłącza. Z resztą obsługę masz na 208 str. instrukcji (po FLu może na innej).
Układ kierowniczy to jedyny minus tego modelu, totalnie nie wiadomo co się dzieje z kołami.
Użyłem słowa zagadkowy Bo chodzi mi o kwestię nigdzie nie opisaną. Można tylko wyczytać coś na internecie. A mianowicie, ktoś kto przejeździł chociaż parę tyś. km na pewno nie używa w ogóle ręcznego przy ruszaniu nawet po górkę, ale są sytuacje ekstremalne, gdzie niestety trzeba podeprzeć się hamulcem. Przykład konkretny: ustawione autko dziobem w dół na bardzo pochyłym podłożu ok25% nie możemy pozwolić sobie na z toczenie się nawet parę cm do przodu. Czujniki zadziałają tak że nie zdążysz cofnąć i wówczas jest tylko jeden sposób nigdzie nie opisany, przytrzymujemy w ciśniętą klapkę hamulca puszczając sprzęgło do momentu gdy auto zacznie się "zbierać" i wówczas puszczamy klapkę dokładnie tak jak byśmy używali tradycyjnego hamulca. W instrukcji niema nic na ten temat. a także jak możemy hamować podczas jazdy hamulcem elektrycznym w przypadku awarii hamulców głównych.
A można tak samo przytrzymując wciśniętą klapkę. W mojej instrukcji str.137 są podstawowe informację i jak ustawić ręczny w poz. AUTO albo z niej zwolnić np.przy wymianie kół lub na myjni itp. Jest wiele ciekawostek dot. obsługi tego autka myślę że rozwiniecie inne kwestie.
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 16:43
Przejeździłem trochę więcej niż pare tys.km i dalej używam ręczny, chociażby po to żeby nie stać jak debil i nie oślepiać światłami stopu tego z tyłu.
Prawdopodobieństwo awarii obu układów hamulcowych jest praktycznie równe zeru, szczególnie w nowym samochodzie. Większe prawdopodobieństwo jest wyładowania się akumulatora a tym samym unieruchomienia ręcznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum