Mój problem dotyczy Avensis t 22 1999 r 1,8 16 v benzyna + lpg 227 tyś przebiegu (nie wiem czy prawdziwy). W zakupionym niedawno aucie stale falują obroty pomiędzy 1000 a 600 czasem skoczą na 1200 czasem spadną na 400 i auto gaśnie. Najczęściej gaśnie na niedogrzanym silniku potem jak już jest z 90 stopni raczej nie gaśnie choć czasem przy ostrym hamowaniu lub wrzuceniu na luz przy dużej prędkości zdarzy się że zdechnie. Rano kiedy jest zimna gaśnie co najmniej raz i ciężko ją wtedy odpalić : ( . Poza tym Ave nie prowadzi się płynnie stale delikatnie tak poszarpuje tzn. nie szarpie jakoś mocno ani się nie dławi ale przy dodawaniu i odejmowaniu gazu nie jedzie tak jak trzeba. Diagnoza jednego z mechaników to ustawienie zaworów i szlifowanie jakiś płytek 16 ich jest ponoć 400 zł i "może będzie dobrze". Na kompa nikt nie chce wrzucać bo ponoć jak ma lpg to nic nie wyjdzie. Przewody wymieniłem na początek oryginały z ASO pomogło tylko tyle że jest odrobinkę mocniejsza. Przepalałem ją dolewką STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Nic niestety. Poprzedni właściciel mówił że świece wymieniał dość dawno ale jakieś super irydowe na których ponoć 100 tyś można przejechać i tyle to na pewno jeszcze nie przejechał na nich. Co dalej? Proszę o wskazówki dla mojego mechanika. Proszę zacząć od takich najprawdopodobniejszych i najtańszych do wykonania. Pzdr for all. Z góry dziękuje.
_________________ "Tyle wiemy o sobie ile nas sprawdzono".
Pierwsze podstawowe pytanie. Czy to samo jest na benzynie i gazie, czy nie ? Czy problem dotyczy tylko gazu, czy jest róznica między benzyną a gazem jeśli chodzi o szarpanie, gasnięcie ?
Właśnie zapomniałem o tym napisać. To samo na gazie i na benzynie. Z tym, że jest to sekwencyjny gaz który przełącza się automatycznie przy temperaturze ok 60 stopni więc rano kiedy gaśnie to gaśnie na benzynie bo jeszcze nie zdąża przełączyć się na gaz. Potem jak już się nagrzeje i przełączy na gaz gaśnie dużo rzadziej ale tak jak pisałem zdarzy się przy hamowaniu lub wrzucaniu na luz przed krzyżówką. To szarpanie ...hmm ciężko nazwać szarpaniem :?: to nie tak, że aż silnik za ramy chce wyskoczyć tylko takie delikatne ooooo wiem! poszarpuje lekko na niskich obrotach tak 2000 do 3000 jak mu depnę to już jakoś jedzie ale czasem ogień a czasem przymula. Wszyto o czym pisze dotyczy zarówno gau jak i benzyny. Skupił bym się najbardziej na tych falujących obrotach i w ogóle na niskich obrotach. Dzięki Andrzej za zainteresowanie. pzdr
_________________ "Tyle wiemy o sobie ile nas sprawdzono".
Do tamtego mechanika właśnie nie pojechałem mimo umówionej wizyty choć to największy fachowiec od japońskich aut w naszej okolicy. Uznałem że przeczyści przepustnice i skasuje mnie za jakieś szlifowanie płytek, które jak stwierdził "muszę zrobić bo pęknie mi głowica" tym tekstem przegiął. W poniedziałek odstawiam auto do kolegi, który nie uważa się za fachowca ale te 3 rzeczy na pewno będzie umiał wyczyścić. Na razie dzięki dam znać jaki efekt.
PS Info dla Dolnoślązaków ten od szlifowania płytek to gość z Japan Serwis w Wałbrzychu ul. Wrocławska.
Nie wie ktoś przypadkiem gdzie jest ten zawór ISC , jak i czym się go czyści?
_________________ "Tyle wiemy o sobie ile nas sprawdzono".
jeśli obroty falują to może to być też wina silnika krokowego. Miałem tak kiedyś w Escorcie (podobne objawy) winą był silnik krokowy, oraz główny przewód zasilający komputer pokładowy (po prostu z powodu ciepła sie przepalił jeden kabelek)
Ale nie chce nic sugerować bo na benzynach za bardzo się nie znam
Jeszcze mi się coś nasunęło:
Może jednostka sterująca dawką paliwowo powietrzną się psuje :?: Nie kopci z rana na czarno albo zbytnio na biało :?:
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie wie ktoś przypadkiem gdzie jest ten zawór ISC , jak i czym się go czyści?
Grzebiąc po necie znalazłem taką oto wypowiedź gdzie jest i jak się go czyści:
Aluminiowy korpus pod przepustnica przykrecony na 4 srubkach z przykreconym uzwojeniem na 2 srubkach koloru czarnego lub bialego z wtyczka 3 pinowa.
Najlepiej wyjac cala obudowe przepustnicy na stol,rozebrac na kawalki wyskrobac sadze i wymyc w nafcie...
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Przepustnica wyczyszczona, przepływomież sprawdzony (ponoć) został ten nieszcześny zawór ISC, którego nie wyczyściłem bo nie mam takiego klucza (taka gwiazdka 5 ramion ) dziś jadęgdzieś takiej szukać) Z autem jest coraz gożej wolnych obrotów już prawie nie ma Teraz gaśnie przy prawie każdym skrzyżowaniu. Stawiam wszystko na ten zawór ISC. JAk tylko wyczyszczę mam nadzieję żę zamknę wątek. Dzięki wszystkim za rady.
_________________ "Tyle wiemy o sobie ile nas sprawdzono".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum