Wysłany: 2010-06-18, 21:15 [Avensis T25] dziwny dźwięk z silnika
WItam. Posiadam ave z 2004 roku 1,8 benzyna. Od jakiegoś czasu gdy silnika jest na wysokości ok. 1000 obr. przy włączonej klimie słychać dziwny burkot (tylko przy obrotach ok. 1000) gdy obroty spadną powyżej lub poniżej 1000 burkot zanika. to zjawisko występuje tylko przy włączonej klimie. CO to może być i jak to usunąć.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 14:38
Mam ten sam problem i też auto 1.8 z 2004 r.
Odkryłem go całkiem niedawno stojąc w korku i też mnie to zaczęło martwić.
A droga to sprawa jest te kolektory? Orientujecie się cenowo?
[ Dodano: 2010-07-22, 08:30 ]
Byłem wczoraj u mechanika z tym dziwnym burczeniem. Na "oko" nie stwierdził co to za burczenie (a jest to dobry specjalista od Toyoty). Wolny będzie za ok 1,5 tygodnia i wtedy może mu wstawie swoje auto.
I oby to nie był kolektor ssący bo ponoć nowy kosztuje ok. 2500 zł!!!!!
[ Dodano: 2010-07-23, 08:39 ]
Już wiem:)
Byłem wczoraj u drugiego mechanika. Ten mi powiedział, że faktycznie jakiś tam wałek od klimy dostaje małego rezonansu i stąd ten dziwny dzwięk.
Na razie nic złego się nie dzieje więc tak będę jeździł.
Janusz, gdybyś wiedział coś innego to daj proszę znać.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 65 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-07, 11:04
Dołączam się do prośby.
Mam te same objawy przy obrotach ok. 1050 i włączonej klimie. Jakbyście mieli jakieś nowe informacje na temat tej przypadlości proszę wpiszcie w tym poście.
u mnie te dźwięki pojawiły się, gdy zepsuła mi się sprężarka klimatyzacji (dokładnie sprzęgło klimatyzacji). Po naprawie sprężarki dźwięki ucichły. Także pewnie jest to związane ze sprężarką - ona cały czas pracuje (nawet jak jest zepsuta), nie można jej np. odłączyć, wyjąć i jeździć, bo jest połączona jednym paskiem z silnikiem i czymś tam jeszcze.
Dokadnie rolka napędzająca sprężarkę od klimy jest połączona paskiem z kołem zamachowym i alternatorem. Z tego powodu nie jest możliwe jej odłączenie (co jest moim zdaniem lekkim nieporozumieniem ze strony Toyoty). I główną przyczyną awarii tych sprężarek (gdy zabraknie czynnika chłodzącego, który jest jednocześnie środkiem smarnym sprężarki, dochodzi do zatarcia łożysk w sprężarce i powoduje to metaliczne dzwonienie 'silnika') Mozna by to rozwiązać tak jak jest to np. w Scanii, osobny napęd od sprężąrki, dzięki temu nie ma problemu awarii sprężarki gdy czynnik się kończy.
Ja sam osobiście już 2 sprężarkę od klimy morduję, bardzo dużo jeżdzę i nie zawsze mam czas uzupełnic czynnik na czas i jest jak jest
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja powiem szczerze nie naprawiałem. Mam na strychu jeszcze moja starą sprężarkę z uszkodzonym łozyskiem z tym kołem pasowym. Kupiłem druga na allegro za 750zł i śmigała do momentu kiedy nie dopilnowałem wymiany czynnika bezszelestnie. Teraz znów dzwoni tak jak dzwoniła poprzednia
Znając mentalnosć Polaków to nierozbieralne sprężarki Avensis są w stanie naprawić, zwłaszcza, że uszkodzeniu ulega tylko kółko pasowe z łożyskiem. Ja myślę że za 200zł jakbyś znalazł kogoś to spokojnie by Ci to zrobił O ile to na 100% sprężarka
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam,
dziwny dzwiek wewnatrz kabiny oraz na zewnatrz. Pozwolilem sobie zamiescic filmik.
Jezeli macie jakies sugestie bede zobowiazany za odpowiedzi.
Ponizej link do nagrania.
Ja też mam dziwny dźwięk przy 1000obr ale u mnie nie zależy on od włączenia lub wyłączenia klimatyzacji więc to raczej nie od tego. Łożyska sprężarki w ogóle nie słychać.
kolektor ssący wyciągany i sprawdzany był podczas montażu LPG więc na pewno jest OK. Dwięk przypomina mocne zaciąganie powietrza choć ciężko go nazwać.
Dokadnie rolka napędzająca sprężarkę od klimy jest połączona paskiem z kołem zamachowym i alternatorem. Z tego powodu nie jest możliwe jej odłączenie (co jest moim zdaniem lekkim nieporozumieniem ze strony Toyoty). I główną przyczyną awarii tych sprężarek (gdy zabraknie czynnika chłodzącego, który jest jednocześnie środkiem smarnym sprężarki, dochodzi do zatarcia łożysk w sprężarce i powoduje to metaliczne dzwonienie 'silnika') Mozna by to rozwiązać tak jak jest to np. w Scanii, osobny napęd od sprężąrki, dzięki temu nie ma problemu awarii sprężarki gdy czynnik się kończy.
Ja sam osobiście już 2 sprężarkę od klimy morduję, bardzo dużo jeżdzę i nie zawsze mam czas uzupełnic czynnik na czas i jest jak jest
Nie wiem jak w T25 ale w T22 koło pasowe sprężarki napędzane jest cały czas, ale w kole jest sprzęgło które załącza sprężarkę, gdy jest potrzebna. Sama sprężarka nie pracuje cały czas. Rozpada się zazwyczaj samo sprzęgło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum