Wysłany: 2014-03-28, 03:50 [Avensis T25] trc off vsc engine
dzisiaj zapaloły mi się te kontrolki jadac 140km\godz(trc off,vsc,engine) ktoś wie co może być przyczyna. jutro jade na kompa ale może komus to się już zdarzyło. Czytalemze to niby swiatło stop spalone,sonda lambda, czujnik kontroli napedu.
[ Dodano: 2014-03-28, 12:24 ]
Witam Dzisiaj byłem na kompie, kontrolki które się swieciły(trc off,vsc,engine) błąd nrP0171(obwód sondy lambda(bank1)-mieszanka zbyt uboga. mechanik wykasował bledy i na razie się nie zpalaja. Moe to być wina złego paliwa lub gazu?
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2014-03-28, 14:53
jeszcze może być brudna przepływka powietrza - ja z tym błędem walczyłem w Yarce żony ponad 2 lata - różne paliwa , wymiana sondy (ASO "po kosztach" chciało 750, w necie 150 z gwarancją) a okazało się że przepływka była zabadziana, czyszczenie i wszystko wróciło do normy
jeszcze może być brudna przepływka powietrza - ja z tym błędem walczyłem w Yarce żony ponad 2 lata - różne paliwa , wymiana sondy (ASO "po kosztach" chciało 750, w necie 150 z gwarancją) a okazało się że przepływka była zabadziana, czyszczenie i wszystko wróciło do normy
Chodzi o przepływomierz powietrza? Jeśli się błąd pojawi podjede do gazownika może na kompie d gazu ustawi odpowiednia mieszanke
Miałem dwa tygodnie to samo w mojej t25 1.8benzyna.
Podjechałem do sklepu z olejami i innymi chemicznymi wynalazkami i kupiłem takie coś:
http://www.valvolineeurop...d_turbo_cleaner
Później (a trzeba zaznaczyć że nie biegły jestem w mechanice samochodowej) odpiąłem filtr powietrza, dwa wężyki z chłodnicy lecące do EGR (czy przepustnicy powietrza jak zwał tak zwał komputer pokazywał błąd EGR) kostkę elektryczną (bez śrubokręta i kleszczy się nie obejdzie bo ciężko schodzi), następnie klucz 10, odkręcić 4 śruby mocujące to ustrojstwo.
Wyczyścić, psikając powyższym sprayem, to samo z siteczkiem co było między EGR a silnikiem (tak cała reszta dla mnie to już silnik o tego się trzymajmy ) jeszcze czystą, nasączoną sprayem szmatką też otwór w silniku do którego przykręcony był EGR (u góry jest jakiś czujnik trzeba uważać). Potem poskręcać całość do kupy, zresetować komputer (ja robiłem to przez odjęcie klemy, ale może jest jakiś inny normalniejszy sposób) i gotowe.
PS. koszt naprawy to 25zł za spray valvoline + półtorej godziny przy samochodzie (a jak wspomniałem z mechaniką samochodową jestem na bakier)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum