Przedstawię swój problem,
Wyjeżdżam z parkingu na drogę hamuje w sumie gwałtownie a tu pedał wpadł i ledwo wyhamowałem, pod koniec hamowania załączył się ABS. Ruszyłem ponownie i udałem się w krótką przejażdżkę zaobserwowałem że hamulec nie jest taki jak powinien być a mianowicie jest bardziej miękki no i hamulce nie działają jak " żyleta " .
Brak ubytku z płynie nigdzie się płyn nie sączy, żadna kontrolka na desce rozdzielczej mi się nie pali i w sumie nie wiadomo co jest. Sugestia poszła taka że może to być pompa hamulcowa (ale czy komputer nie pokazał by jakiegoś błędu jakieś kontrolki) a może jakiś czujnik ?
Czy wymiana płynu hamulcowego może coś zmienić ?
ABS działa kontrola antypoślizgowa działa TRC się nie pali.
Witam,
Odnośnie hamowania to ja po zakupie swojej Ave też wpadłem w panikę kiedy po pełnym wciśnięciu ledwo wyhamowałem. Teraz już się nauczyłem, że jeśli nie zachodzi potrzeba gwałtowego hamowania wystraczy wciskać jeden raz pedał według potrzeb. Kiedy jednak potrzebuję gwałtownie hamować wówczas naciskam pedał hamulca a następnie go odpuszczam i drugie wciśnięcie powoduje, że hamulce to żyleta. Dlaczego tak się dzieje nie wiem ale w Toyocie też nie potrafili tego wyjaśnić i standartowo usłyszałem, że "ten model tak ma".
Pzdr
Wugie
pojechałem w trasę. postałem trochę w korkach i zauważyłem że hamulce działają jakoś dziwnie.
mianowicie
hamują jak wszyscy piszecie za drugim razem dobrze
jak na postoju wcisnę pedał to jest miękki i daje opór ale jak trzymam to noga wchodzi w podłogę jak (w masło)
puszczam i naciskam ponownie jest opór a za chwilę pedał idzie w dół aż do oporu
pomyślałem żę może wężyk mi poszedł ale pod autem jest sucho a płyn też nie ubywa
auto ma 100.000 km przebiegu
jak pompuję to twardnieje ale po naciśnięciu znowu się chowa
coś jak przy odpowietrzaniu. naciskasz pedał, ktoś odkręca odpowietrznik i pedał idzie w dół - bardzo podobnie
_________________ było Audi A6 C5 2.4 1997
wreszcie T25
WaLeC [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-22, 12:05
Proponuję w jakimś serwisie zmierzyć jakość Twojego płynu hamulcowego, prawdopodobnie jest z delikatną zawartością wody i wtedy coś takiego może się dziać.
Jeśli masz możliwość to nie zastanawiaj się tylko od razu zmień płyn hamulcowy w układzie, jeśli dawno nie był wymieniany, koszt nie duży, bo słyszałem, że około 30 zł, a wiadomo, że płyn nowy to nowy. Płyn ten jest bardzo higroskopijny, bardzo wchłania wodę, a to jest nie dobrze, bo obniża mu się temperatura w której gotuje się. Przy hamowaniu częstym płyn może się zagotować i wtedy może wystąpić właśnie efekt tego, że hamulec łapie za 2, 3 razem dopiero. Przy okazji sprawdzi Ci to czy układ nie jest zapowietrzony.
Właśnie to uczyniłem, tzn. wymieniłem płyn hamulcowy, odpowietrzony no i jak na razie wszystko gra, mam nadzieje, że to właśnie o to chodziło. Na początku wystraszyłem się jak ktoś mi powiedział że to może być pompa ( koszt wymiany bagatela jedyne 1050 pln w Toyota Serwis ).
Dzięki za podpowiedź i życzę bezawaryjności
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum