Objawami zużycia łańcucha jest głośna jego praca - po prostu na odpalonym silniku na biegu jałowym musisz najlepiej przy otwartej masce słuchać, czy nie dzwoni, czy wydaje jakieś niepokojące dźwięki.
A tak swoją drogą to nie byłbym do końca taki pewien. Kumplowi w SAAB'ie w silniku 2.3T "niby dozywotni" łańcuch zerwał się przy 311 tys a nawet nie hałasował. Koszt naprawy silnika przewyższał koszt auta (no może nie do końca, ale byl nieopłacalny) Więc z doświadczenia radzę zajrzeć do niego i przy 300 tys wymienić
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Generalnie dożywotni. W praktyce gdy luźny tak bardzo, ze napinacz nie daje rady, zdecydowanie go słychać w każdym zakresie obrotów.
Powiem tak: Jeśli łańcuch będzie wymagał interwencji, gwarantuję, że to usłyszysz i nie oznacza, że Ci się nagle zerwie, trzaśnie itp. Początkowo będzie ostro hałasował.
Po 200 000 profilaktycznie się go sprawdza przy przeglądzie, ale w 99,9% kończy się to tylko na sprawdzeniu bez ingerencji.
a taki dziwny hałas tylko podczas jazdy i przy wyższych obrotach ? taki terkot niczym praca na niskich obrotach silnika diesla ?? Czy to może być dźwięk rozrządu ?
a taki dziwny hałas tylko podczas jazdy i przy wyższych obrotach ? taki terkot niczym praca na niskich obrotach silnika diesla ?? Czy to może być dźwięk rozrządu ?
To może być " spalanie stukowe" - spowodowane ubogą mieszanką (np.kiepska jakość paliwa), lub też słabym naciągiem łańcucha rozrządu spowodowany zużytym napinaczem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum