Witam
na podpięciu do komputera wyskoczył błąd dotyczący katalizatora w mojej ave t25 2.0 benzyna. czy macie jakiś pomysł co zrobić z katalizatorem opróczy wymiany za kilka tysięcy. Może jakaś regenracja?
pomóżcie
mj
to co zaproponował kolega skoczon lub tulejki "oszukajki" na dolne sondy lambda do kupienia na allegro......a tak wogóle skasuj ten błąd i pojezdzij jeszcze.....przegoń go trochę na niższych biegach
O emulatorach w postaci rurki do której wkręca się drugą sondę zapomniałem (na allegro za około 50 zł więc można zaryzykować)
Przy okazji - stosował to ktoś w avensis?
No i masz babo z toyotą. byłem jeszcze raz w ASO katalizator jak byk. i sonda za katalizatorem ale to pewnie następstwo złych spalin. Po skasoawniu kontrolki check engine dalej ją zaraz wyrzuca. samochód jeździ głównie po ieście i to pewnie problem tak mi powiedziano. rozwiązania legalne to nowy katalizator ( za drogi) używka też droga i niepewna.
Poradzcie co robić - jadę w sobotę jakieś 200km a4 to jeszcze go przepalę na 3-4 rpm cały czas może coś wypali jak nie to juz nie wiem
prosze o wasze koncepcje
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-09, 17:35
zmień tą sondę....i tak będziesz pewnie musiał to zrobic predzej czy póżniej....może błąd kata juz nie będzie wyskakiwał......i kup te tulejki jak szukasz tanich rozwiązań.
witam
a propos katalizatora gościu mi poradził z ASO tak: skoro wartośc samochodu jest niska a koszt katalizatora wysoki i tylko to szwankuje a samochód jeździ normalnie to by nie wkurzała kontrolka check ( bo wszystkich wkurza) to proponuję zdemontować licznik i żarówkę od check engine wyjąć i spokój. Niestety stwierdził że coraz więcej benzyn ma problem z katalizatorami i problem zaczyna być rosnący podopbnie jak DPF.
i teraz szybkie pytania:
1. Co wy na to - ja z tym nie mam problemu
2. jak zdemontować licznik- jestem laikiem
3. może ktoś zna zakład we wrocławiu co regenruje katalizatory
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-13, 18:39
po pierwsze kolego nie jeździ się na uwalonym kacie, bo nie wiesz czy jest zużyty (najmniejszy problem) czy jest rozwalony i zatyka wydech (najgorszy wariant) jazda z zapchanym katem grozi przegrzaniem cześci wydechowej silnika (nawet wypalenie zaworów i tłoków), bo kat robi praktycznie za kolekor wydechowy.
rozwiązń jest kilka:
- jak kat rozwalony -> wypruć bebechy i założyć 2 szt. oszkajek na sondy za katem. wady ->trzeba 20zł dawać na przeglądzie więcej
- wymiana na nowy zamiennik (są na allegro identyczne jak oryginały w komletne z kolektorem, wystarczy przykręcić) -koszt <1500zł
- jak kat jest cały nie nadpalony i nie popękany -> założyć oszukajki i po kłopocie
kontrolki nie polecam wykręcać, bo nie będziesz wiedział kiedy coś nie gra innego
po pierwsze kolego nie jeździ się na uwalonym kacie, bo nie wiesz czy jest zużyty (najmniejszy problem) czy jest rozwalony i zatyka wydech (najgorszy wariant) jazda z zapchanym katem grozi przegrzaniem cześci wydechowej silnika (nawet wypalenie zaworów i tłoków), bo kat robi praktycznie za kolekor wydechowy.
rozwiązń jest kilka:
- jak kat rozwalony -> wypruć bebechy i założyć 2 szt. oszkajek na sondy za katem. wady ->trzeba 20zł dawać na przeglądzie więcej
- wymiana na nowy zamiennik (są na allegro identyczne jak oryginały w komletne z kolektorem, wystarczy przykręcić) -koszt <1500zł
- jak kat jest cały nie nadpalony i nie popękany -> założyć oszukajki i po kłopocie
kontrolki nie polecam wykręcać, bo nie będziesz wiedział kiedy coś nie gra innego
o i to jest konkretna odpowiedź. i kilka pytań widzę że jesteś z wrocławia to może mi podpowiesz gdzie sprawdzić to o czym piszesz. katalizator itd. gdzie zrobić myki z oszukajkami. no i najważniejsze daj link z katalizatorem z zamiennikiem i po co z kolektorem to kupować.
mj
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-13, 20:22
ja to jestem ciekawy co za "gościu" z ASO proponował Ci odłączenie checka....szkoda,że nie zaproponował demontazu pasów bezp. i poduszek powietrznych
kontrola drożności kata jedynie organoleptycznie (demontaż i oględziny)
kontrola prawidłowej pracy - testerem i sprawdzenie jak pracują sondy za katem
Stary jesteś wielki. dzięki biorę się do roboty tzn szukania i dzwonienia.
jeszcze szybkie 2 pytania po co oszukajki skoro kat będzie "prawie nowy" i czy znasz kogoś zaufanego we wrocławiu i okolicy co to zrobi
No i masz babo Avensisa. Pojeździłem trochę ostrzej między 3-4 rpm i po tygodniu check się wyłączył. ciekaw jestem o co chodzi. do rzeczy znalazłem firmę według zaleceń co regenruje kat-y. Firma mieści się koło konina i regenracja kosztuje 650 netto i trwa około 4-5 dni dają roczną gwarancję. Firma nazywa się AWG Polonez wpiszcie w google.
Zobaczymy teraz na ile check engine kłamał
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-17, 11:26 Re: katalizator cd II
jablonski1 napisał/a:
No i masz babo Avensisa. Pojeździłem trochę ostrzej między 3-4 rpm i po tygodniu check się wyłączył. ciekaw jestem o co chodzi. do rzeczy znalazłem firmę według zaleceń co regenruje kat-y. Firma mieści się koło konina i regenracja kosztuje 650 netto i trwa około 4-5 dni dają roczną gwarancję. Firma nazywa się AWG Polonez wpiszcie w google.
Zobaczymy teraz na ile check engine kłamał
normalna sprawa jak kat się kończy to okresowo łapie błąd. zapnij się z kompem i wrzuć wykresy sond przed i za katem. przy sprawnym kacie sondy za katem mają mieć płaską charakterystykę na poziomie 0,45-0,5V, jeżeli pojawi się sinusoida to znaczy, że kat uwalony. może być też dossanie powietrza przed 2-mi sondami, ale to mało prawdopodobne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum