Wysłany: 2010-04-24, 21:47 [Avensis T25] Zakopci na czarno
Witam,mam pytanie które mi nie daje spokoju.
Posiadam Avke d4d z 2003 roku z przebiegiem 115 tyś na wolnych obrotach dodając powoli gazu nawet nie puści dymka,potem dam gwałtownie pedał w podłogę to walnie jak z komina.
Wydaje mi się że to jest normalne? ale podczas jazdy zmieniając biegi przycisnę do 2500-3000 tyś to w lusterku zobaczę kłębki dymu.
Mam nadzieje że to jest normalne zachowanie ropniaka i nie muszę wymieniać wtrysków.
To jest normalne zachowanie dla posiadaczy VW Audi Skody Seata i innych gówien z jakże fantastycznymi silnikami TDi (które są lata świetlne ZA japonskimi Dieslami)
Natomiast w silnikach Toyoty dopuszczelne jest minimalne dymienie przy duzym obciążeniu, na pewno nie takie które widac w lusterkach. Ostatnio sprawdzałem moją pod kątem dymienia (znajomy jechał za mną a ja ciśnałem pod czerwone pole silnik i co mi kumpel powiedział, że dym pojawia się tylko wtedy jak zmieniam bieg z obrotów koło 4K a jak cisnę w podłogę to jest prawie nie widoczny, a na zegarze już 150k przebiegu )
Więc tak jeśli nie czyściłeś EGR i kolektora ssącego oraz przepływki to najpiwer zabierz się za to. Jeśli czyściłeś to podjedź do zakładu obsługującego wtryski Denso Delphi lub Boscha ew. do ASO aby sprawdzili ich korekcję jesli to zrobisz to podaj wyniki to powiem co robić Ew jeszcze może być turbina, ale jeśli dym jest czarny ewidentnie i ma moc to turbiny nie ruszaj
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Tu masz jego lokalizację. A ja jeszcze podpowiem jak go znaleźć jest patrząc od przodu silnika po prawej stronie niedaleko kolektora ssącego, powinienieś go lokalizować.
A jak się go czyści, najlepiej okrągłą szczoteczka drucianą, normalnie wkładasz ją w otwory i przekręcasz aż zajdzie z niego cały nagar. Ja polecałbym przy tym zabiegu od razu przeczyścić kolektor ssący oraz przepustnicę, będziesz mieć z głowy i kopcenie powinno ustąpić (jesli to nie wtryski)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Więc tak... jeśli jeździł 60 latek może być zamulona lecz nie koniecznie
jeśli jedziesz w korku jak ostatnio ja jechałem ze 20 kilometrów na wolnych obrotach i później dałem po garach to zakopcił na czarno. od czasu do czasu jak zakopci na czarno to nie masz co się martwic gorzej jak cały czas jak TDI. rada jest taka czasem poprzeciągaj samochód do 3,5-4 tys obrotów zapewne dobrze mu to zrobi, tak jak ja to ostatnio zrobiłem robiąc sobie z obwodnicy trójmiasta tor wyścigowy jadąc 170-190km/h non stop. co 10 tysięcy zalej stp do czyszczenia wtryskiwaczy diesla.
Jeśli jakieś problemy jeszcze występują to pisz postaramy się pomóc
Raz na 10k to nie. Bo STP wysusza końcówki wtryskiwaczy i wtedy będzie lipa bo zamiast pomóc zaszkodzisz Lej raz na 30k lub raz do roku (w zależności co stanie się wcześniej) u mnie 30k wybija wcześniej
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-05-28, 15:29
Witam
Muszę się przyłączyć do tematu, ponieważ mam podobny problem. Samochód dymi prawie cały czas przy przekroczeniu 2500 obrotów. Widać to w szczególności w tylnym lusterku po zmierzch. Byłem u znajomego Który podłączył Mi samochód pod kompa i stwierdził że wtryskiwacze są OK (sprawdzał przy niskich i wysokich obrotach). Zapobiegawczo dolał Mi jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków. Sytuacja się nie poprawiła. Więc wyczyściłem zawór EGR oraz cały intercoller i znów z marnym efektem. Nadmieniam iż niema żadnych przedmuchów na rurach intercollera a turbina dmucha całkiem dobrze i nie ciągnie oleju (w przewodach intercollera kilka kropel oleju).
Koledzy proszę o pomoc!! Co mogę jeszcze sprawdzić aby zdiagnozować usterkę?
witaski serdeczne taki sam problem miałem i po przeczyszczeniu zaworu egr lalunia smiga jak tralala zero jakiegos dymu w lusterkach http://www.avensisklub.pl/topics18/1532.htm
Mam podobny problem jak wcisne pedał gazu to raz zostawi czarna chmurke a czasami kopci i to mocno na biało,mam śweirzutko wyczyszczony egr i kolektor co to moze byc.
u mnie za autem czyściutko jak za benzyniakiem,pękło 145000,robię głównie trasy,ostatnio żeby się nie zamulała na A2 pogoniłem ją 190/200 i jeszcze było w co deptać:-)
_________________ Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
Jeżeli samochód kopci na biało i to dosyć sporo to może być tak że nie przepala całego paliwa a co za tym idzie pompa wtryskowa może już wysiada, albo któryś wtryskiwacz pada, takie moje zdanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum