Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-25, 08:30 [Avensis T25] PROSZĘ O POMOC!! SZARPANIE NA CIEPŁYM I ZIMNYM
BARDZO PROSZĘ O POMOC W ODNALEZIENIU PROBLEMU
NA ZIMNYM SILNIKU I NA CIEPŁYM OBJAWY SĄ TE SAME
PRZY SPOKOJNEJ JEŹDZIE AUTO MOCNO SZARPIE, CZASAMI AŻ ODSKAKUJE GŁOWA
PRZY JEŹDZIE DYNAMICZNEJ OD RUSZENIA Z GAZEM W PODŁODZE NIE SZARPIE ZA TO MA MUŁA DO OK. 3000obr/min
PO TEJ GRANICY OBROTOWEJ SAMOCHÓD MA MOC TAK JAK POWINIEN I CZUĆ ŻE JEDZIE BEZ ZAJĄKNIĘCIA
JEST TO TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4 147KM 2005R SILNIK 1AZ FSE
Robaczek, przeczyść kanały dolotowe i przepustnice jak to nie pomorze to jeszcze pozostaje przepływomierz i w ostateczności wymiana świec. A obroty ci falują na postoju ?
PS. Popraw swój post bo na forum się nie krzyczy ( czyt. nie piszemy DUŻYMI LITERAMI)
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-25, 10:41
czasami jest tak, że na biegu jałowym np. obroty potrafią spaść do ok 500 i avkiem aż trzęsie jak by za chwile miał zgasnąć
byłem na komputerze, żadnych błedów niema
raz zapaliła mi się kontrolka od silnika ok tydzien temu
komputer niema również błędów zapamiętanych
przy zapalonej kontrolce samochód chodził bez zarzutów, żadnych szarpań itp.
dodam, że samochód ma 115000 przebiegu
może zacząć od świec? jaka firma i model?
mialem podobny obajaw umnie pomogla wymiana przeplywomierza. Pozycz od kogos albo poszukaj uzywanego wymien go na miejscu gdzie bedzie kupowal i zobacz czy pomoglo
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-25, 16:07
przeczyscilem przepływke, nic to nie dało poza tym że zapaliły się kontrolki na desce rozdzielczej, błąd silnika, VSC i jakies systemy poslizgowe... nie wiem o co chodzi. auto bezwypadkowe, salon PL od starszego dziadka (jestem drugim właścicielem), serwisowane... a tu cuda jak w jakimś powodziowym samochodzie
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-25, 18:30
odnośnie świec, zamówiłem już w inter teem swiece NGK- podobno zamiennik denso... jutro będe zmieniał. mam nadzieje że problem zniknie bo jest to mój pierwszy japończyk i wolał bym się nie zrażać tak odrazu...
dam znać jutro... i oczywiście spróbuje podziękować
Robaczek, jaki model swiec kupiłeś i jaka kaska za szt. czytałem gdzieś o tych zamiennikach ale podobno świrował silnik na niskich obrotach hmm no ale poczekamy na wrażenia po założeniu - swoja droga 400zł na 90tys. km to też nie tak dużo ale zobaczymy,
Co mogę poradzić na obecną chwilę. Odepnij na całą noc aku. Z rana zapnij odpal i zobacz czy kontrolki zgasły. Jeśli zgasły a po jakims czasie zapalą się ponownie to na 90% świece
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-25, 20:31
Co do tych zapalonych kontrolek plesser to może niech robaczek najpierw sprawdzi czy nie ma poprostu spalonej żarówki od świateł stopu....to częsta przyczyna zapalenia sie tych trzech kontrolek....check engine,vsc i trc.Przepływka odpowiada za obroty na biegu jałowym więc tu mogłaby tkwić przyczyna "pływających obrotów" ale jak robaczek pisze samochód szarpie przy rozpędzaniu się czy to na zimnym czy to ciepłym silniku.U mnie też szarpał (obroty nie pływały) ale tylko na zimnym do chwili gdy choć odrobine nie podniosła się wskazówka temperatury....i mu przechodziło.Umyłem przepustnicę i jak reką odjął.Póżniej profilaktycznie przeczyściłem klapy dolotu ale to już po zabiegu z przepustnicą gdy wszystko "grało i śpiewało".Nie mówię,że to na bank przepustnica bo mogą to też być świece....115 tysi na zegarze i jeśli nie były wymienione przy 90kkm to nalezało by juz to zrobić.Jak pisze gurszczak nie bawiłbym się w żadne zamienniki NGK (to raczej do T22) tylko kupiłbym w ASO z założeniem za 400 i na następne 90kkm miałbym to z bani.
Wiesz ja mam Diesla i VSC TRC wywala w 90% przez świece żarowe (w ogóle przyznam się bez bicia, że benzyny w życiu nie rozkminiałem, bo od zawsze miałem Diesle) ale tak głowkuje że raczej zapalanie kontrolek powinno mieć podobną przyczynę.
A co do światła stopu to mi się nie zaświecała kontrolka jak miałem spaloną żarówkę stopu
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-25, 20:51
Nie twierdzę,że nie masz racji...nie twierdzę też,że nie ma innych przyczyn.Poprostu spotkałem sie z kilkoma przypadkami zapalenia się tych kontrolek przy spalonej żarówce ja sam tak na marginesie też nie dostapiłem tego watpliwego zaszczytu.Sugeruję,że należałoby zacząć od rzeczy najprostszych czyli sprawdzenia tych żarówek :lol: ,zresetowania kompa poprzez odpięcie akumulatora.Następnie wyczyszczenia przepustnicy no i jak to nie pomoże to wymienić świece,które jeśli nie były wymieniane to czas najwyższy na nie.Nie chcę być złym prorokiem ale mam nadzieję,że Robaczek przy czyszczeniu przepływki nie przerwał tego cienkiego jak włos druciku.
[ Dodano: 2010-05-25, 22:28 ]
Przypomniało mi się jeszcze coś....zawór ISC odpowiedzialny za obroty.Umiejscowiony jest przy przepustnicy a więc przy czyszczeniu w/w warto też go wyczyścić.Po całej operacji ważne jest też "zaprogramowanie' biegu jałowego poprzez odpalenie silnika bez jakichkolwiek włączonych odbiorników prądu i po włączeniu się wentylatora można silnik zgasić.Po odpaleniu powinno już byc cacy.....jeśli to wogóle przepustnica.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-05-27, 07:42
Witam, zakupiłem świece w Inter Team białołecka bo tam mam zniżki:)
świece to irydowe NGK IFR6T-11
cena 32,37zł za sztuke
po wymianie świec jest znaczna poprawa, auto zbiera sie duzo szybciej i chętniej przechodzi z dolnej granicy obrotów w górną... jest ok
szarpanie ustało ale nie do konca... czuć jeszcze delikatne podszarpywanie ale porównujac do tego co było wcześniej... niebo a ziemia
świece zmieniłem sam, przepustnicy nie rusze. chyba że może gdzieś na forum ktoś zrobił dokumentacje foto odnośnie wyjęcia, czyszczenia i montazu?
:?:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum