Witam, ostatnio duzo jeżdżę w 3mieście i zaobserwowałem niepokojące objawy w mojej Avce 1,8 T25 z 2004r. - ale do rzeczy. Po ok. godzinie kręcenia się po mieście podczas ruszania następuje szarpanie, tzn. wrzucam jedynkę, puszczam sprzęgło, obroty spadają poniżej 1000 i samochód rusza szarpiąc. Nadmienię, że kiedy ruszam rano z garażu, no i na trasie - zero ego typu historii. "autoryzowany" serwis orzekł - tłumik drgań skrętnych, wymiana sprzęgła ... etc. Przebieg 10 tys. myslę że nie uprawia do wymiany sprzęgła - wobec tego szacowni koledzy - pomocy - co czynić ?
Wiesz, za bardzo nie pomogę, ale wiem jedno po 10tys raczej sprzęgło to nie jest. Najlepiej podjedź do innego ASO, bo mechanicy w ASO tez są różni i jedni się lepiej znają.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Aaarturek, jeśli jest to bicie sprzęgła, to mają rację panowie z ASO.
Szarpanie, a szarpanie to róznica i ciezko słowami okreslić. Jeśli nagrzeje się sprzęgło i czujesz bicie pdoczas ruszania, szarpanie skrzyni odczuwalne w lewarku, to będzie to faktycznie sprzęgło.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Avka ma przebieg 110 tys . A jeśli chodzi o opis szarpania - ruszanie z miejsca przypomina ruszanie kursanta nauki jazdy po kilku lekcjach - nie można wyczuć gdzie bierze sprzęgło - żadnych drgań lewarka itp.
No 110 tys to co innego. W takim wypadku może to być sprzęgło tak jak mówi ASO i Andrzej, btw u mnie tez chyba coś podobnego ma miejsce kiedyś ledwo puściłem już jechała, a teraz ciężko ja wyczuć. Moim zdaniem gwarancja się już skończyła więc nie porywałbym się na ASO, bo za te pieniądze co oni zechcą za same części to mozesz kupić sobie silnik + skrzynie biegów do AVE z kompletnym sprzęgłem i zapewne z małym przebiegiem. jeśli chcesz to robić to polecałbym jakiś warsztat specjalizujący się w Toykach, który zrobi to za połowę tego co w ASO (jak nie jeszcze mniej) i będziesz spać spokojnie
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ale dlaczego pojawia się to tylko w określonych sytuacjach (długa jazda po mieście, wachlowanie biegami, itp.)? Wolałbym nie otwierać silnika jeśli nie ma takiej potrzeby.
Ale dlaczego pojawia się to tylko w określonych sytuacjach
Według mnie jest to uwarunkowane obciążeniem sprzęgła. Długa jazda po mieście to częsta ruszanie spod świateł itp. a wtedy sprzęgło ma najciężej i pojawiają sie w/w objawy. Wachlowanie biegami to samo częsta zmiana biegów wymusza pewne obciążenie na sprzęgle i pojawia sie szarpanie
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Szkoda, że kolega Aaarturek nie napisał co mu ostatecznie naprawiali...
Ja mam podobny problem.
Sprawa ma miejsce tylko na 1 biegu i czasami na 2 przy nagrzanym silniku. Przy zimnym silniku i sprzęgle nie występuje.
Gdy delikatnie, płynnie (już do bólu) puszczam pedał sprzęgła słyszę chrobot, jakieś tarcie, nikłe szarpanie wprawiające w drgania cały samochód. Lekkie ale wyczuwalne nawet dla pasażera siedzącego z przodu. Taj jak by sprzęgło pracowało przez moment na papierze ściernym o grubym ziarnie - działa "chropawo", a nie gładko. Nie wiem jak to lepiej określić... Tarcie występuje nie w całym zakresie pracy sprzęgła, tylko przez moment.
Przyspiesza normalnie.
Co to może być???
Może siada łozysko sprzęgła ? I tarcza jest minimalnie 'ruchoma' i w taki sposób ociera. Ja po demontażu u siebie kpl. sprzęgła (mam Diesla) zobaczyłem, że łożysko nie nadawało się już do niczego, gdyż bylo ak zużyte, że tarcza na biegu jałowym przy puszczonym sprzęgle potrafila ocierać i całe auto drgało
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam panowie, dziś u mnie wystąpiły podobne objawy na pierwszym biegu i zdębiałem .... od kilku dni zauważyłem, że przy ruszaniu na I biegu jak obroty przekraczały około 1800obr do 2000obr/min, to czułem szarpnięcie jakby bieg zmieniał - wiązałem to ze zmienną fazą rozrządu i myślałem że tak ma być, ale dziś zaczął szarpać jakby miał zaraz zgasnąć silnik ... o co chodzi ????
Piszecie, że to sprzęgło ale potem na wyższych biegach nic się nie dzieje, więc dlaczego miałoby to być sprzęgło? przecież po zmianie biegów na kolejne, sprzęgło robi tę samą robotę, to powinno szarpać przy każdej kolejnej zmianie biegu chyba, tak ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum