nie radzę, silnik d4d jest szczególnie wrażliwy na jakość paliwa, ja tankowałem vervę od 3 lat, poprzedni właściciel w Niemczech. Mam wryski troszkę przytkane, przerzucam się na Shella, Tobie też radzę, słyszałem że BP też dobre. Ja co piąte tankowanie to będę lał v-power, resztę normalnym ON. NIE OPŁACA SIĘ LAĆ "OSZCZĘDNOŚCI Z TIRA", BO GROZI TO POWAŻNĄ USTERKĄ WTRYSKIWACZY A ICH NAPRAWA JEST NIETANIA! radzę poczytać formu...
też się tak zastanawiam, ale nowe silniki w tirach np. Mercedesa też już mają nowe wtryskiwacze, a mówiąc o "oszczędnościach" myślę o paliwie orlen, schell
Nowoczesne silniki Diesla w tirach (DAF, Mercedes) zasilane CR mają inną budowę niż silniki w autach osobowych, o dziwo! Z tego co czytałem i dowiadywałem się ich układ CR nie jest tak wrażliwy na jakość paliwa! Gdzieś nawet widziałem jak PACCAR (silnik Dafa) jeździl na bardzo kiepskim paliwie i nie wywołało żadnych zakłócen w pracy silnika.
Jednakże do D-4D nie zalecam lania taniego ON, bo jednak to nie jest DAF
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-27, 17:09
Najlepiej jest i się umówić ze "sprzedającym" gdy ma zatankować....wtedy odlewa Ci tyle ile chcesz.Oszczędnosci to nie zawsze spuszczanie ze zbiornika.Co do paliwa to na codzień jezdze w firmie która zalewa do swoich wozów eco diesla.W firmie są 3 avki T22 kolegów...jedna ze zwykłym dieslem i dwie D-4D a ponadto jedna T25 2.0 z 2004 i wszystkie jak jeden mąz smigają juz conajmniej od roku na tym paliwie.Ja osobiście zanim kupiłem swoją T25 jeżdziłem Cariną 2.0 diesel z 96 roku przez 5 lat na tym paliwie.Żadnych problemów....z zamarzaniem lub zabijaniem się filtra parafiną bo w tej eco zupie jest mało parafiny.Jedyny minus to spalanie większe o około 1l/100km.
I Carina to Carina tam to mech i błoto się spali. T22 też są mniej wrażliwe, ale nie jest powiedziane że 116KM nie będzie chodził na eco, będzie ale zalej zachodniego paliwa po eco to poczujesz jak chodzić powinien
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
koledzy mam problem!!!
Na zimnym silniku ( na wolnych obrotach)z rury wydechowej wylatują mi kropelki ("woda czy olej"), zas jak dodam gazu na postoju to tego jest sporo więcej (aż plama na chodniku)!!!!
Jak samochód ciepły tego nie ma.
Acha i jeszcze czy ktoś wie jaki płyn się dolewa do układu chłodzącego bo nie mogę znaleźć na forum?
Pozdrawiam
_________________ Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum