Cześć,
Autko Avensis 1.8 147KM T27 2014 z instalacją LPG.
Podczas jazdy na LPG wywala mi check engine, P2195 czasem również P0171 - stuck lean zbyt uboga mieszanka. Pojechałem z oprogramowaniem carscanner na autostradę potestować i zauważyłem, że bład wywala w momencie kiedy wskazania składu proporcji mieszanki udą do 18:1 pomimo jazdy na stałych obrotach (powinny być bliżej 14-15), zamiast fluktuować jest stała linia 18:1. Co ciekawe podczas jazdy na benzynie zauważam podobne zachowanie (utykające wskazanie na 18:1), ale wtedy nie wywala kontrolki i błędów.
Co istotne nie zauważyłem istotnego spadku osiągów lub zmiany kultury pracy silnika, wszystko działa. Być może nieco wzrosło spalanie, ale nie drastycznie.
Scenariusze kiedy moim zdaniem jest nieprawidłowo (pokazuje też załącznik poniżej):
1. Podczas pedału w dechę po pewnym czasie pomimo ciągłego wzrostu obrotów i nie odpuszczania gazu skład mieszanki zaczyna rosnać i zostaje na 18:1 - a CHYBA powinno być dokładnie odwrotnie, podczas gwałtownego przyśpieszania powinno być bliżej 12:1.
- ten objaw jest praktycznie za każdym razem.
Według mojego rozumowania, gdyby jednak skład mieszanki podczas przyśpieszania stawał się faktycznie ubogi - wtedy odczuwałbym spadek mocy, którego jednak nie ma (?).
2. Podczas delikatnej jazdy na stałych obrotach lub bardzo delikatnie przyśpieszających/zwalniających wskazanie rośnie z prawidłowych 14-15 do 18 i utyka.
- trzeba przejechać X kilometrów, żeby to faktycznie wystąpiło w przeciwieństwie do scenariusza 1, który jest zawsze przy odpowiednio długim wciśnięciu pedała gazu.
Rozumiem, że mam problem z wskazaniem zbyt ubogiej mieszanki przez sonde lambda, która widzi za dużo tlenu w stosunku do paliwa.
Z tego co wyczytałem może to być milion rzeczy, ale z tych prawdopodobnych:
- nieszczelność przed silnikiem, np. w kolektorze, przez co lewe, niezmierzone przez przepływomierz/MAF powietrze dostaje się do układu
- wadliwy/zabrudzony MAF
- uszkodzona sonda lambda
- uszkodzone wtryskiwacze
- wadliwy ECM
- złe ciśnienie paliwa (pompa/filtr)
Czy moje objawy Waszym zdaniem wskazują, na jeden z tych czynników lub na jakiś inny? Co jest najbardziej prawdopodobne i od czego zacząć?
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-06-06, 15:27
wiesz co
jak sam mowisz te bledy o zlym skladzie mieszanki to czesto chaos
moze spradz to co latwe i moze nie dokonca ale warto
czyli czczelnosc od przeplywki w strone motoru i wyczysc przepustnice jesli potrzeba ( jak zobaczysz ze ma syfy z oleju)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum