Witam,
Mam zamiar zakupić toyotę avensis 2014 rok wyprodukowaną w maju, 1.8 benzyna, rok 2014 przebieg 82 tys. Auto ściągnięte z Danii wyprodukowane w Anglii
Na forum znalazłem info o problemach ze skrzynią biegów.
Proszę o info w jakich rocznikach występował problem i przy jakich przebiegach,
Pozdrawiam
[ Dodano: 2022-09-24, 20:17 ]
Odnośnie awarii skrzyń biegów udało mi się znaleźć informacje o awaryjności skrzyń EC60 produkowanych w PL w Wałbrzychu. Jednak według strony producenta:
skrzynie biegów EC60 6 biegowe z Wałbrzycha, montowane były od września w modelach: Yaris (TMMF); Corolla hatchback, Corolla wagon/Touring Sports (TMUK); Corolla sedan (TMMT, TSAM); C-HR (TMMT, TMEJ); Camry (TMR-SP)
Po rozkodowaniu kilku nr VIN avensis z ogłoszeń, zauważyłem, że wszystkie posiadają model EC60 jednak nr seryjne są różne, moja wyprodukowana w UK ma: 30300-05080 EC60
Miałbym jeszcze jedno pytanie które podchodzi pod obecny temat: Jak wysoko "łapie" pedał sprzęgła w waszych avensisach ?
W instrukcji pojazdu znalazłem info, że skok jałowy pedału sprzęgła wynosi od 5 do 15 mm, gdzie dla porównania VW, Opel to 20 do 30 mm. Przesiadając się z innego auta strasznie ciężko wyczuć pedał sprzęgła ponieważ łapie strasznie wysoko, nie wiem czy wynika to z konstrukcji czy ze zużycia. Jednak nie ma żadnych innych objawów, tzn nie ślizga się, pedał jest miękki, auto przy próbie ruszenia na 3 biegu gaśnie. Miałem kiedyś okazję użytkować Corolle E12 znajomego z podobnym objawem i byłem przekonany, że sprzęgło jest zużyte z powodu wysokiego brania.
Jak to wygląda w waszych toyotach ?
Podobno w połowie 2012r rozwiązano problem z wyjącym mechanizmem różnicowym, no i to nie usterka tylko raczej cecha tych skrzyń.
Sprzęgło powinno mieć na górze zdecydowanie wyczuwalny ruch jałowy. Jeżeli go niema i jest wrażenie że sprzęgło za wysoko bierze, to pod pedałem na tłoczku jest regulacja, można to sobie ustawić. Mało kto o tym wie i po wymianie kompletnego sprzęgła mechanicy tam nie zaglądają, przez co na nowym zestawie może nie być zauważalna różnica do przed chwilą zdjętego. Ogólnie powinno się regulować sprzęgło wraz ze zużyciem tarczy, bo niema tam samoregulacji i niektórzy wymieniają dobre sprzęgło bo "za wysoko bierze"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum