Witajcie
Pomóżcie proszę jeśli macie pomysły, walczę już rok i nadal nic- poniżej opis:
Toyota Avensis T27 (ADT271), 2.2 D4d 150KM, 2011r (listopad, przedlift),
przebieg 220000km, salon Polska, auto w oryginale (przebieg, lakier, części eksploatacyjne, wszystko robione na czas- ponad 20 wpisów w serwisie)
Zakupiłem go 03.2021 i od dnia zakupu cały czas dokładnie taki sam objaw- brak pełnej mocy w całym zakresie obrotów, brak dynamiki przyśpieszania. Inaczej mówiąc samochód nie jedzie tak jak na 150KM i 340Nm.
Drugim samochodem jakim jeżdżę to Passat 2.0 CR 140KM i w porównaniu z Toyotą to niebo a ziemia. Dodatkowo sprawdzałem przyśpieszenie Toyoty stoperem i czas do setki to około 11-12sek (dużo ponad to co deklaruje producent)
Ale do rzeczy, co w ostatnim czasie zrobiłem- i w każdym przypadku nie zmieniło to nic w dynamice:
1) Wymiana filtra powietrza, paliwa
3) Demontaż i czyszczenie EGR oraz na próbę całkowite jego zaślepienie
4) Czyszczenie całego dolotu z sadzy (kolektora ssącego)
5) Sprawdzenie szczelności rur dolotu (po turbo)+ czyszczenie czujnika temp. powietrza (nie było sprawdzane kompresorem , rury rozkręcone i wizualnie sprawdzone połączenia)
6) Czyszczenie przepływomierza- specjalny środek do przepływomierzy, następnie zakup dwóch oryginalnych przepływomierzy i podmianka
7) Wykręcenie i sprawdzenie gruszki turbo na szczelność, kontrola czy nie blokuje się cięgno turba- chodzi lekko, Zakup oryginalnego nowego zaworu N75 sterowania turbo
9) Czyszczenie zaworu SCV (czyszczenie w nafcie + poruszanie napięciem z akumulatora)
10) Zakup oryginalnego czujnika ciśnienia doładowania turbo
11) Wizyta w serwisie Toyoty w celu diagnostyki komputerowej + jazda testowa z mechanikiem/elektrykiem
12) Czyszczenie DPF specjalnym środkiem bez demontażu + wypalanie z programu
wynik: brak jakichkolwiek błędów, wszystkie parametry w normie, dpf czysty, wtryski jak nowe, turbo bije ciśnienie, pompa paliwa jak nowa, itp. ,
W serwisie Toyoty nic nie znaleźli, zalecenie z serwisu: zrobić chip tuning
Byłem też u speca, który trzymał go dwa dni, wziął ponad dwie stówy, kazał wymienić zawór od turba N75 na nowy że będzie lepiej, wymieniłem- ale lepiej nie jest, nadal jedzie jak 1.9D
[ Dodano: 2022-02-07, 16:14 ]
Dodam jeszcze że pali od strzała, czy zimny czy ciepły, chodzi równo i bez niepokojących dźwięków. Hamulce nowe (tarcze, klocki), spalanie wydaj mi się trochę wysokie bo przy spokojnej jeździe 7,5-8l/100
Mam techstreama więc mogę ewentualne screeny z jazdy podesłać
Dzięki
starcompl, czy na rozgrzanym silniku, jak jesteś na jałowym biegu to obserwujesz falowanie obrotów? Lub czy po odpaleniu silnika słyszysz z okolic pompy wtryskowej syczenie jakby przedostawało się tam powietrze?
[ Dodano: 2022-02-18, 01:47 ]
mały update z mojej strony, bo ostatnio miałem problem z odpalaniem - pomyślałem, że to świece bo jeszcze nie były wymieniane przez ponad 460 kkm. Ale okazało się, że problem był nadal. Potem wymiana filtra paliwa. Problem nadal.
Dopiero wyjęcie zaworu SCV i czyszczenie lekko pomogło, aż.. w trasie nagle zgasł, zapaliła się kontrolka od trakcji, błędy P0088, P0093 i P1229. Wymiana na nowy zawór i problemu już nie ma.
Czy na zimnym czy na ciepłym silniku brak falowania obrotów na biegu jałowym, silnik pracuje cicho i równo. Jeśli chodzi o syczenie to nie zauważyłem nic z takich rzeczy, jedynie na luzie po dodaniu gazu jak już chodzi z obrotów słychać taki delikatny świst- ale jeden z mechaników powiedział że to nie turbo, ani nie pompa tylko filtry powietrza Filtrona tak mają (a ja właśnie na Filtrona wymieniałem)
Jeśli chodzi o zawór SCV to będę musiął na próbę podmienić, może znajdę używkę w dobrej cenie
Filtr powietrza - tzn. powietrza silnika? To bym obstawiał na końcu, bo
A) mało prawodopodobne
B) filtr w swojej budowie nie różni się od innych
C) dźwięk może też pojawiać się na nieszczelności na wężach (intercooler?)
Jeśli chodzi o mnie, po wymianie na oryginalny SCV i przejechaniu 1000 km jest dobrze. Brak problemu z odpalaniem i innych nieciekawych przygód.
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-04-14, 09:06
odnosze wrazenie ze grzebierz w sprawnym samochodzie
toyota avensis nie nalezy do sprinterow drogowych i porownywanie jej z niemcami nie do konca jest dobre
ale
jaka jest wartos rzeczywista i żądana cisnienia turbiny, paliwa i powietrza ? ( tylko nie pisz dobra tylko wpisz liczby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum