Witam,
Od kiedy stałem się posiadaczem avki w 2019 r. (Toyota Avensis 2017 1.8 kombi) trochę się zmieniło, w tym auto zostało doposażone w instalację podtlenku LPG z butlą o pojemności 82l brutto. I mam lekki dylemat:
Jak zatankuje paliwo i Lpg do pełna tył auta siada względem przodu o 2.5-3 cm, do tego trochę bagażu do bagażnika 2 dzieciaków 2 dorosłych i tylnie koło chowa się w nadkole :( a różnica między przodem a tytłem przekracza 4 cm.
Do tego w planach jest montaż bagażnika rowerowego na hak to już wogule będzie dramat
Dzwoniłem do Toyoty w poszukiwaniu utwardzonych sprężyn na tył i tu zdziwił się nawet pracownik serwisu, okazuje się że do wersji po 2015 roku (fl2) w systemie toyoty nie ma w ofercie utwardzonych sprężyn. Jedyne co mi zaproponiwano, ale zaznaczając że nie dają gwarancji odnośnie spasowanie to utwardzone sprężyny stosowane w avkach na rynek rosyjski ale do wersji 2009-2015 nr oem 48231-05520 (czas oczekiwania na sprężyny do 10 dni roboczych). Sztuka wspomnianych sprężyn to ponad 400 zł więc szukałem zamienników a tu brak! :nie:
Jeden z mechaników zaproponował mi rozwiązanie budżetowe w postaci gum wsuwanych między zwoje sprężyny ale nigdy tego nie stosowałem. Ciekaw jestem zdania osób kprzystających z tego rozwiązania.
I tu pytanie do Was drodzy Koledzy/Koleżanki czy ktoś podwyższał lub usztywniał zawieszenie tylne w avce po 2015 roku?? Z jakim skutkiem? Na jakich podzespołach?
Hej,
Podobny problem, kombi i butla, hak i rowery. Za duży ciężar z tyłu, auto i tak było niskie. Co można zrobić? Jakieś podkładki lub specjalne sprężyny? Poradźcie cos:)
Mam zbiornik LPG w avensis kombi, co powoduje dźwignie. Auto jeszcze nie siada, ale jak napelnie zbiorniki i zapakuje bagażnik na wakacje i jeszcze ten dachowy, wejdzie 5 osób to robi się według mnie już dość nisko. Niedawno kupiłem przyczepę kempingową i jak dojdzie nacisk na hak to jest już moim zdaniem za nisko.
Co mogę zrobić to zmienić auto na SUV albo powalczyć z Avensis. Wiadomo offroad z przyczepą kempingową w gre nie wchodzi, ale zwyczajnie po ludzku chce aby auto nie siedziało.
Co zamierzam zrobić to:
1. Wymienić sprężyny (ma fabryczne rok prod 2014) może już trochę siada ze zużycia.
2. Dołożyć sprężynę wzmacniającą np. MAD lub Westfalia, dziala ona tak, że nie ingeruje w sztywność zawieszenia do momentu jak zaczyna siadać, wtedy daje dodatkowe wsparcie i auto niby nie siada i jest znacząca poprawa (tak czytałem na jakimś forum).
Co do 2. nie ma zbytniego wyboru, albo Westfalia i koszt niemały (850zł za komplet) albo niewiele taniej MAD, ale to trzeba chyba z zagranicy sprowadzić.
Natomiast co do 1. to jakie zamienniki proponujecie?
Widzę oferty firmy KYB i Sachs - czy któreś z nich sa lepsze? A może jakieś inne.
Witam
Po co kąbinowąc gumy , dedykowane sprężyny bo utwardzanych sprężyn do kombi producent nie wykonuje.
Njprostrzym sposobem umie do T27 Wagon była zamiana sprężyn z RAV-ki tylko benzyna( nie pamiętam 3 czy 4 generacja). Umnie to się sprawdziło ma zbiornik 70L w kole zapasowym i jest wszystko oki.Oczywiście spręzyny można wymienić samenu bo jest dobry dostęp do nich. Pozdrawiam
Witam,
Mam dokładnie taki sam problem, z ktorej RAVki pasuja sprzezyny?
Wychodzi mi ze z ver III, mają taki samwymiar +10mm ale ta sama średnica, sa takze zrobione z grubszego drutu. Tylko jak zamowie to wolalbym nie zostac z towarem za 2x200zl jak nie spasuje.
Witam,
Mam dokładnie taki sam problem, z ktorej RAVki pasuja sprzezyny?
Wychodzi mi ze z ver III, mają taki samwymiar +10mm ale ta sama średnica, sa takze zrobione z grubszego drutu. Tylko jak zamowie to wolalbym nie zostac z towarem za 2x200zl jak nie spasuje.
Ja zdecydowałem się na zakup tych sprężyn: Sachs 994 162
Jak zamotuję to dam znać jakie są efekty
Witam,
Mam dokładnie taki sam problem, z ktorej RAVki pasuja sprzezyny?
Wychodzi mi ze z ver III, mają taki samwymiar +10mm ale ta sama średnica, sa takze zrobione z grubszego drutu. Tylko jak zamowie to wolalbym nie zostac z towarem za 2x200zl jak nie spasuje.
Ja zdecydowałem się na zakup tych sprężyn: Sachs 994 162
Jak zamotuję to dam znać jakie są efekty
Właśnie zamontowałem te sprężyny od RAV4
Tyłek podniósł się o 5 cm, mierzone w osi tylnego koła.
Mam felki16". Od felgi do nadwozia jest teraz 18,5 cm. a było 13,5. W czasie jazdy jest nieznacznie sztywniej. Jestem zadowolony z efektu.
Chętnie dorobię teflonowe podkładki pod kolumnę MCpersona jeśli tylko ktoś zechciałby zdemontować mocowanie kolumny (górną podkładkę) tak żebym mógł to sobie obrysować i powycinać ... jeśli ktoś byłby zainteresowany, dorobię, oczywiście w ramach wspólnej pomocy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum