Avenvsis T25 liftback 2005, 2.2D4D 150KM, wersja przed liftem.
VIN: SB1DA56L00E024951
Dwa miesiace temu, podczas przeglądu, diagnosta zwrócił uwagę na korozję zawieszenia. Będąc wczoraj u mechanika w związku ze stukami zawieszenia na kostce, mechanik zaproponował remont całego tylnego zawieszenia w związku z (wg niego) silną korozją przede wszystkim wahaczy. Nie chciałbym uchodzić za eksperta, bo nim nie jestem, ale w rzeczonym serwisie, ceny tańszych części - zamienników - to ok. 1500zł za jeden wahacz, czyli 3000zł za dwa.
Przeszukując internet, znalazłem najdroższy nie-oryginał za 1000zł za cały tył (1/3 ceny sugerowanej przez serwis).
Cytat:
WAHACZE TYLNEGO ZAWIESZENIA
strona: LEWA + PRAWA - 4 SZTUKI
producent: NTY
Numer katalogowy: ZWT-TY-001 + ZWT-TY-002 + ZWT-TY-080 x 2
W związku z tym mam dwa pytania:
- czy ktoś miał kontakt z zamiennikami i mógłby się wypowiedzieć na temat tego powyższego w kontekście jakości i trwałości
- czy przy okazji należy wymienić coś jeszcze, co wymienia się w komplecie, jak kompleksowo podejść do takiego remontu? Np. amortyzatory i sprężyny? Chciałbym jeszcze pojeździć samochodem kilka lat. Samochód ma przebieg prawie 300kkm, w tym 110kkm zrobione przeze mnie i poza tulejami wahaczy nic nie było jeszcze robione z zawieszeniem. Rocznie robię około 20kkm.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i czas poświęcony na zapoznanie się z tematem.
PS. Jako uzupełnienie:
Wycena w nieautoryzowanym serwisie we Wrocławiu:
4500zł brutto (3000zł części, 1500zł usługa).
piotrdab, a czy patrzyłeś odnośnie serwisu z twoim autem mając podnośnik?
2005r, 300 000km troszkę dziwne. Czy są dziury z rdzą przy wahaczu?
Może wystarczy zmienić tuleje, łączniki, wahacze tył itd...ustawić zbieżność... na koniec lekka konserwacja podwozia.?
Niestety te nie oryginalne, "Chińskie" wahacze bywają bardzo słabe, "miękkie", "chude" a koszt spory. Abyś wiedział na 100%. Często bywa lepiej ze szrotem. Używane ale dobre, oryginalne.
Szukałem ostatnio elementów zawieszenia na tył i nic z Lemfordera, Meyle, Delphi czy Febi nie było. Jedynie NTY lub Peter Steiner, ewentualnie OE, ale ceny zabójcze.
Chciałbym zobaczyć orginalny dwudziestoletni wahacz na tył, do którego przykręcona jest zwrotnica, przecież to dziury na wylot, wymiana tuleji nic tutaj nie da, jak w każdej chwili cały wahacz może się złożyć ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum