Wysłany: 2014-07-04, 15:43 [Avensis T25] Brak mocy ale inaczej
witam wszystkich,pisze gdyż nie znalazłem idealnie mojego przypadku za to co dziwne dużo podobnych ale z małą różnicą w opisach.
Więc chcę się dowiedzieć co jest przyczyną moich objawów, oto one:
Jadę jednostajnie około 130 km/h przy obrotach około 3000 obr/min popuszczam pedał gazu na ok. 5-10 sekund i gdy wciskam go ponownie to zero reakcji auta. Nie przyspiesza, nie rosną obroty, brak dymu, brak jakiegokolwiek świecenia kontrolek. Problem ustaje po wciśnięciu sprzęgła i przygazowaniu do oko. 4000 obr/min lub po zatrzymaniu i zgaszeniu auta na parę minut.
Co dziwne ( może zbieg okoliczności) problem ten nie pojawia się gdy jadę tak samo ale z prędkością 110 km/h i 2300 obr/min. wówczas nawet po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu jest normalna reakcja czyli przyśpieszenie.
Wiele osób pisało o podobnej sytuacji ale w dolnych zakresach obrotów i receptą głównie było czyszczenie EGR.
Czy w moim przypadku przy wysokich obrotach to też może być lekarstwo???
Ktoś wcześnie pisał też o zaworkach SCV??
Pozdrawiam wszystkich.
1. Należałoby zacząć od sprawdzenia i wyczyszczenia przepływomierza
2. EGR w tym przypadku można byłoby przeczyścić, ale objawem jego zacinania byłoby dymienie na czarno
3. Zaworki SCV... wymieniałem ostatnio. Typowy objaw to chwilowe spadki mocy i potem nagły strzał i jazda dalej, po odpuszczeniu gazu i ponownym przyśpieszeniu sytuacja się powtarza. Na początku tak miałem w granicach 2800obr na 5 biegu, potem sytuacja zmieniła się tak, że ledwo przekraczał 2500obr i zdychał totalnie. Po czasie zaświecał się check engine. W twoim przypadku, mogą to być zaworki - do sprawdzenia.
Dzięki za podpowiedź. Orientujesz się może jaki jest koszt ww. zaworków SCV??? czy można je naprawiać lub regenerować i czy ma to sens??? czy lepiej nastawić się na używany oryginał, bo pewnie ASO zabija ceną!!
Zaworki SCV nie nadają się do regeneracji, można je jedynie wyczyścić, ale działa to z reguły na krótką metę. Jeżeli chcesz problemu pozbyć się na dłuższy czas to najlepiej zainwestować w nowe. Zaworki do T25 są troszkę inne niż do T22 ale tu Cie pocieszę - do Twojego modelu są trochę tańsze. Mimo wszystko musisz liczyć się z wydatkiem w granicach 1000zł za komplet. Biorąc pod uwagę, że to praktycznie zwykły elektrozaworek to jego cena jest crazy - jeszcze bym zrozumiał, gdyby wytrzymywały całe życie auta. Używki można kupić nawet za 200zł ale to loteria. Jak już trafisz takie, które będą ok, to za miesiąc mogą paść i znów będziesz męczył się z czkawką w aucie. Zanim zdecydujesz się na wymianę warto najpierw sprawdzić na komputerze czy to na pewno zaworki, bo szkoda niepotrzebnie tyle kasy wyrzucić.
Pytałem w ASO lublin ile kosztuje taka wymiana w moim to ceną mnie zabili - diagnostyka komputerowa 160zł, komplet zaworków 1500zł, wymiana 250zł.... Mój mechanik zrobił mi to za 1150zł a ogólnie nie jest tani.
"Zanim zdecydujesz się na wymianę warto najpierw sprawdzić na komputerze czy to na pewno zaworki, bo szkoda niepotrzebnie tyle kasy wyrzucić." Rozumiem, że wyskoczy błąd na komputerze, jaki symbol kodu mogę się spodziewać????
Diagnostykę komputerowa zawsze wykonuje mi mój mechanik i Tobie też radziłbym podjechać do mechanika z doświadczeniem w D4-D. Może się okazać ze to zupełnie inna przyczyna nieprawidłowej pracy silnika niż zaworki.
Wielkie dzięki za pomoc. Zajmę się tym problemem w najbliższym czasie. Mechanika mam zaufanego i kumatego w tematach toyoty i D4D.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-11-03, 21:28 ]
W końcu musiałem naprawić awarię ponieważ problem pojawiał się już na niższych biegach i mniejszych prędkościach. Rozwiązaniem było czyszczenie EGR. Na razie pomogło. A odnośnie zaworków SCV to mój mechanik twierdzi że w tym modelu ich nie ma. Dodam że facet jest naprawdę fachowcem od Toyot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum