Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Prośba o instruktarz użytkowania silnika D4D 2
Autor Wiadomość
wider 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-04, 10:22   [Avensis T25] Prośba o instruktarz użytkowania silnika D4D 2

Proszę byście jako doświadczeni użytkownicy diesli (szczególnie silnika toyoty T25) poinstruowali mnie jak z niego korzystać. Mianowicie:
1. Przy temperaturach ujemnych silnik należy rozgrzać. Powinien pochodzić na jałowym biegu parę minut. W instrukcji producenta przeczytałem jednak, że samochód na biegu jałowym powinien jeździć jak najmniej. Czy rozgrzanie silnika w niskich temperaturach jest najważniejsze? Czy można odpalić, poczekać np ok. 2min i spokojnie rozpocząć jazdę nie przekraczając 2000 obrotów do momentu odpowiedniego nagrzania silnika?
2. Samochody z silnikiem diesla należy co pewien czas "przegonić" - tak słyszałem. Chodzi o to, że nie są to silniki do jazdy miejskiej. Rozumiem, że nie ma jednoznacznego rozwiązania, ale jednak zadam takie pytanie: czy np. kursik dwa razy w tygodniu po 50km można uznać za "przegonienie" autka? wyjaśnijcie proszę, nakreślcie sprawę :)
3. Mój silnik (D4D 2.0) gdy nie jest rozgrzany lekko "terkocze" przy przyspieszaniu i podczas jazdy chodzi zdecydowanie głośniej. Gdy się dogrzeje chodzi ładnie i cichutko. Słyszałem opinię, że w autach z tym silnikiem jest to zwyczajne zachowanie. Czy to jest prawda?
Jeśli gdzieś pisałem totalne pierdoły to proszę wybaczcie i cierpliwie wytłumaczcie. Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2014-03-04, 11:46   

ad.1 - dwie minuty nic nie dadzą, bo i tak nic się nie nagrzeje. W ogóle na jałowym biegu przy ujemnych temperaturach nigdy nie osiągniesz normalnej temperatury pracy.

Wniosek - odpalać i jechać ale nie "butować" dopóki się nie nagrzeje

ad.2 - ta uwaga ma głównie zastosowanie przy silnikach z filtrem cząstek stałych. Ty takiego nie masz więc problem z głowy. Nasze silniki nie nadają się zbytnio do miasta, bo poprostu w ruchu miejskim, a tym bardziej na krótkich odcinkach długo łapią temperaturę.

ad. 3 - jest OK ;-)
_________________
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-05, 21:24   

1. odpalasz, nie czekasz, jedziesz do 2500obr, aż złapie jako taką temperaturę >50*C
2. gonić nie gonić, ogólnie nie stosować PSJ-a bo załatwisz geometrię w turbinie. te silniki to 16zaworowe, więc kręcą się w miarę wysoko. w d4d powinieneś biegi zmieniać przy co najmniej 2500obr, ogólnie w czasie jazdy nie powinny być mniejsze niż 2000obr.
3. d4d na zimno chodzi jak w autosanie :mrgreen: i ten typ tak ma (niestety to to powiedzenie się sprawdza)
 
 
wider 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-07, 09:21   

dzięki za odpowiedzi.
pozwolę sobie jeszcze dopytać:
1. przy nierozgrzanym silniku spokojnie można kręcić do 2500obr? temperatura ok 50st to która podziałka na wskaźniku, bo nie ma on podanych żadnych wartości?
2. można powiedzieć, że ten silnik (T25 d4d 2.0 diesel; rok 2004) lubi jazdę w zakresie 2000-3000obr?
3. spytam ponownie troszkę inaczej: czy po częstej jeździe miejskiej jazda dwa razy w tygodniu na odcinku 50km przyniesie silnikowi ulgę?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-07, 09:39   

ad.1
- tak
- podziałka... nie wiem, ja mam tylko kontrolkę co gaśnie przy t>50*C
ad.2
- tak
ad.3
- nie ma większego znaczenia
 
 
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2014-03-07, 20:10   

ad. 1
Jak na biegu jałowym przestaje podnosić obroty powyżej 1000 to jest dogrzany - jakieś 60* kąta wychylenia wskazówki w stosunku do pozycji pionowej :-)
_________________
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
meh00w 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: KWA
Wysłany: 2014-03-10, 10:39   

Ad1. Ja odnośnie pracy silników diesla na postoju słyszałem kiedyś, że dobrze jak sie zagrzeją, ale nie powinny pracować dłużej niż 5min na wolnych obrotach bo sie turbina zalewa olejem. Ktoś może sie do tego odnieść jak to rzeczywiscie wyglada?



Ad3. kolego to chyba ma wtedy znaczenie, jeżeli masz wersje wyposażoną w filtr cząstek stałych. Wtedy należy rzeczywiscie przegonić na wysokich obrotach autko, żeby ten cały DPF pozbył sie sadzy jaka sie tam w nim zbiera.

Jeżeli auto masz z rynku krajowego (od pierwszego własciciela w PL) to nie masz DPF bo w Polsce dopiero od 2010 roku był obowiązkowo montowany. A w innych krajach dużo wcześniej wprowadzili takie wymogi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony