Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] 2.0 D-4 szarpanie na zimym silniku
Autor Wiadomość
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-04-27, 00:14   [Avensis T25] 2.0 D-4 szarpanie na zimym silniku

Objawy szarpania na niedogrzanym silniku w Avensis 2.0 VVTI D-4.

1. Wymień, sprawdz świece zapłonowe, załóż takie jak fabryka zaleca. Dostaniesz je w ASO po ok 90 zł sztuka.

2. Wyczyść przepływomierz. Odkręć go od obudowy filtra powietrza i delikatnie przemyj benzyną ekstrakcyjną.

3. Wyczyść przepustnicę, ona również może mieć wpływ na to.

4. Wyczyść dla pewności zawór ISC, mimo, iż odpowiada tylko za bieg jałowy.

5. Wyczyść kanały dolotowe, klapy w głowicy

6. Zmień oprogramowanie w sterowniku. Przeprogramuj go u fachowca.

Jeśli auto przerywa tylko na niedogrzanym silniku, a gdy już silnik złapie poprawną temperaturę jedzie płynnie i prawidłowo, zrestartuj sterownik silnika.
Odłącz klemę minusową na 5 minut gdy auto będzie zupełnie zimne. No po nocy.
Podłącz ją ponownie. Włącz silnik i zostaw go na biegu jałowym niczym nie obciążając do momentu aż włączy się wentylator chłodnicy. Zgaś silnik, zapal i możesz jechać.

Jeśli po tym zabiegu, efekt poszarpywania i przerywania znika na kilka dni, po czym znowu wraca. Najprawdopodobniej należy zmienić oprogramowanie sterownika silnika. Pojawiają się błędy w mapie wtrysku, lub pamięci ECU.

Może być tak, że nie objawiają się one podczas diagnostyki komputerowej/testerem.


( Punty oznaczają kolejność sugerowanych działań z pominięciem resetowania. Jeśli po resecie komputera, objaw szarpania ustępuje na kilka dni, logicznym jest, że nie jest to kwestia uszkodzenia mechanicznego. Odpadają zatem klapy i kanały ssące w głowicy, a najprawdopodobniej będzie to kwestia elektroniki, ECU, mapy wtrysku, błędów w pamięci które po kilku dniach odnawiają się - wówczas remapowanie ECU ( zmiana oprogramowania)

Jeśli po resecie ECU objaw nadal jest, postępuj jak w punktach wyżej.

Ps

Świece zapłonowe do silnika 1AZ-FSE to Denso SK20BR11 do dostania tylko w ASO.
Denso zaprzestało w zmowie z Toyota Motor, dostarczania do sklepów detalicznych.

Nie polecam żadnych zamienników do tego silnika.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-04, 23:41   

Sprawdzenie klap dolotu. Potencjalny winowajca szarpaniu i zamulaniu auta.

Zgaś auto i odłącz wtyczkę sterująca elektroniką klap.

Wtyczka znajduje się w lewym górnym rogu osłony silnika (z napisem toyota, d-4) a dokladniej pod nią, jest jasnopomarańczowa. Nie sposób jej nie znaleźć.

Zapal silnik i przejedź się. Powinna zapalić się kontrolka check engine.

Po sprawdzaniu, zgaś silnik, załóż wtyczkę, odłacza minusową klemę na 4, 5 minut w celu usunięcia błędu zapisanego w sterowniku.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-08, 08:47   

Toyota Avensis Kombi 2.0
czyszczenie dolotu.



1. Objawy kiepskie przyśpieszenie w ale tylko w zakresie 2-3 tys obrotów przy pedale gazu wciśniętym w deskę na 1,2,3 biegu na 4 i 5 nie było to już tak odczuwalne ale też było.
2. Wyraźny kop jeżeli chodzi o przyśpieszenie w momencie gdy obrotomierz przekroczył 3000 obrotów.
3. Na analizie spalin (CO, CO2 , lambda w normie) natomiast HC czyli węglowodory 262ppm a norma to 100ppm
4. Nie rozwija maksymalnej prędkości katalogowej 205 km/h tylko około 185-190km/h

Problemem były zaszlamione podstawowe kanały powietrzne w kolektorze dolotowym na 2 i 3 cylindrze chodzi o końcowe odcinki kanałów dolotowych już w głowicy tuż przy zaworach ssących.

Jak sprawdzić ma się właśnie dokładnie ten problem ?

1. Zdjąć plastikową osłonę silnika z napisem D4 ( 4 śrubki 10 )
2. W lewym górnym rogu pod tą osłoną odszukać elektrozawór do którego dochodzą dwa cieąkie wężyki podciśnieniowe.
3. Odpalić silnik , zdjąć wtyczkę z tego zaworu (zachować taką kolejność to komputer nie zapali lampki check engine i VCS OFF )
4. Do wtyczki włożyć lampkę ( probówkę 12 V) jak silnik jest na wolnych obrotach lampka powinna się świecić.
5. Umocować sobie lampkę tak by widać było ją przez szybę i usadowić się na fotelu kierowcy i naciskaę na gaz i zobaczyć przy jakich obrotach lampka gaśnie ( powinno być 3000 obr/min )
6. Teraz od 3000 obr/min ujmować gazu i obserwować kiedy lampka się znowu zapali (powinno być przy 2500 obr/min) Jeżeli tak jest to sterowanie klapkami przymykającymi dodatkowe kanały dolotowe powietrza działą poprawnie.
7. Teraz przejechać się autkiem (wtyczka dalej ma być zdjęta) i zobaczyć czy mulenie w zakresie 2-3 tyś ustąpiło. Jeżeli autko jest wyraźnie wyrywniejsze w tym zakresie obrotów to nie zostaje nic innego jak zdemontować kolektory dolotowe.
8. Czyli zaczynamy od wyjęcia górnej części filtra powietrza z całą rurą aż do przepustnicy.
9. Odręcić przepustnicę od plastikowego kolektora dolotowego (4 śrubki 10) odkręcić przepustnicę od wsprornika (2 śrubki 12)
10. Odkręcić (3 śruby 12) i (2 nakrętki 12) i na górze plastikowego kolektora dolotowego. Potem wskoczyć do kanału i od spodu odkręcić jeszcze dwie śruby 12 mocujące ten plastikowy kolektor.
11. Odsunąć plastikowy kolektor do tyłu. Teraz będzie widać już mechanizm z klapkami zamykającymi dodatkowe kanały dolotowe. Widać będzie 8 kanałów po 2 kanały na każdy cylinder. Lewy kanał to kanał podstawowy na cały zakres obrotów a prawy kanał z klapką to kanał dodatkowy załączany po przekroczeniu 3000 obr/min. Jeżeli jest to ten sam temat co u mnie widoczna będzie już róznica miedzy kanałami przez ktre powietrze przepływa swobodnie a tymi które są przytkane. Te przytkane są czyste a te drożne są czarne.
Teraz wykręcić dwie szpilki na których osadzony jest ten plasterek kolektora w którym pracują klapki. Wyjąć go i po tym można wyjąć wcześniej odsunięty cały moduł plastikowego kolektora. Ułatwi to dostęp do czynności czyszczenia odcinka dolotu znajdującego sie w głowicy.
12. Teraz poświecić sobie lampka i zajrzeć w kanały dolotowe w głowicy. Jak widać trzonek i talerz zaworu do ok jak nie widać to kanał do czyszczenia. U mnie zatkana były kanały podstawowe na 2 i 3 cylindrze czyli 3 i 5 kanał licząc od lewej.
13. Teraz najbrudniejsza część roboty trzeba odetkać zaszlamione kanały metodę zostawiam inwencji tych co będą musieli to robić ja używałem śrubokręta owiniętego w szmaty i śrubra do czyszczenia butelek oraz rozpuszczalnika.
14. Po oczyszczeniu kanałów złożyć wszysko w odwrotnej kolejności i można już cieszyc się przyjemnością z lekkości z jaką 150 konna ave się rozpędza.

A tu jeszcze polecam stronkę (anglojęzyczna ale myślę że to nie problem) dotyczącą działania owych podwójnych kanałów dolotowych stosowanych w niektórych silnikach Toyoty.
Dzięki tej stronce wpadłem na właściwy trop. Internet to jednak kopalnia wiedzy.

http://turbomr2.com/MR2/Reference/TVIS/TVIS.htm

I jeszcze jedna uwaga wydaje mi się że ten problem może się powtarzać w innych Toyach posiadających silnik D4 z wtryskiem bezpośrednim. Mają na to wpływ dwie rzeczy paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra a nie do kanału dolotowego czyli kanał nie jest że tak powiem zmywany na bieżąco oraz druga sprawa odma spod pokrywy zaworowej ta z tyłu jest wpuszczona bezpośrednio na środku tego plastikowego kolektora czyli pomiędzy kanały dolotowe 2 i 3 cylindra czyli właśnie w te które u mnie były zaszlamione. Druga odma ta z przodu pokrywy zaworowej jest wpuszczona przed przepustnicę i ta nie robi takich strat. Ewentualna opary oleju rozdzielają się równomiernie na wszystkie cylindry.

A jeszcze informacja, którą uzyskałem w autoryzowanym serwisie Toyoty. I która dzisiaj ubawia mnie do łez.
No wie Pan te silniki D4 to trzeba kręcić do 6 tyś obrotów do 3 tyś wogóle kiepsko przyśpieszają i tak wogóle te typy tak mają.

Pozdrawiam Serwis niech poczyta od czasu do czasu forum wink



Autorem jest Maciej
źródło wiadomości
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-08, 21:42   

I na dokładkę schemat zaworu i dolotów w D-4

http://www.toyotaklub.org...hp?topic=6369.0
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-10, 22:20   

witam, moj samochod ma dokladnie te same objawy o ktorych piszesz, bylem na servisie bo zapalila mi sie lampka silnika po sprawdzeniu wykazalo ze wypala sie sonda lambda na pierwszym cylindrze bank pierwszy. Zapytalem sie czy przez to moze szarpac na zimnym silniku przy przyszpieszaniu, odpowiedzieli ze tak. czy to mozliwe? na dodatek dodam ze czasem ma taka dziure od 3000 obrotu jak by nie miala sily, dodam ze tylko czasem, czy te klapki w kolektorze dolotowym zaczynaja sie juz przycinac czy to wina tej sondy? mam ten problem juz od ponad 5 miesiecy a w serwisie przeczyscili przepustnice i powiedzieli ze jest ok. pozdrawiam
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-10, 23:36   

Może to być i sonda pierwsza. Zacznij jednak działać eliminując poszczególne rzeczy - to co sam możesz zrobić.


Sprawdź przepływomierz. Dobrze by było, gdybyć mógł na chwilę od kogoś pozyczyć, ale to niełatwe, zatem ....

Jest on wkręcony dwoma śrubkami w obudowę filtra powietrza.
Odkręcasz je, odpinasz wtyczkę od przepływomierza i wyciągasz ku górze przepływomierz.
( załączam screen, patrz czerwony kolor )

Następnie spryskaj sprayem do czyszczenia gaźników, lub jeśli nie masz gdzie kupić, weź zraszacz do kwiatów czy inną tego typu butelkę "psikaną", wlej benzynę ekstrakcyjną. Spryskaj wewnątrz przepływomierz. Masz tam widoczne elektroniczne elementy przypominające termistor, rezystor. Nie dłub żadnymi wacikami, tylko spryskaj porządnie. Poczekaj 5 minut aż wyschnie i zamontuj.

Załączam wygląd od środka, oraz widok czyszczenia.

Czy resetowanie komputera pomaga ? Jeśli nie próbowałeś, zrób to. Daj znać jak zrobisz te dwie rzeczy.

czyszczenie przeplywomierz.jpg
Plik ściągnięto 28388 raz(y) 54,7 KB

przeplywomierz wewnatrz.jpg
Plik ściągnięto 385 raz(y) 44,94 KB

przeplywomierz.jpg
Plik ściągnięto 1778 raz(y) 74,82 KB

 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-11, 15:57   

Witam wyczyscilem juz przeplywomiez ale to nie pomogl, nadal szarpal wiec wymienilem jeszcze sade zakupiona w toyocie, ta co komputer wykazal ze nie dziala i nadal szarpie, nie wiem czy po wymianie tej sondy musze rbic restart komputera by ja zatwierdzil? Jadac do domu z pracy po zgrzaniu sie silnika przestal jak zwykle szarpac, zobacze co bedzie jutro rano. Bylbym wdzieczny za numer telefonu do pana.pozdrawiam
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-11, 16:41   

shumi, jaki masz przebieg i kiedy zmieniałeś świece, oraz na jakie dokładnie i u kogo, gdzie ?
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-11, 17:17   

ma teraz przejechane prawie 155000 jak kupywalem mial 90000 i ja od tamtej pory nie wymienialem swiec tylko olej i filtry. a co do tej sondy to musze resetowac komputer??
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-11, 17:23   

shumi, przede wszystkim wymień świece, bo to może być i bywa u niektórych objaw świec - o dziwo - tak to auto się zachowuje na zużytych świecach irydowych, lub zamiennikach.

Musisz je kupić w ASO po ok 92 zł sztuka, lub wymienić w ASO, chyba jeszcze jest "serwis dobrych cen". Zapomnij i kupnie zamienników czy też w sklepie. Jaki model świec, masz wyżej.

Co do resetowania sterownika, zrób to, to nic nie boli i nie kosztuje. Chwila roboty. Procedurę masz opisaną wyżej.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-11, 17:28   

pytalem dzisiaj o te swiece i masz racje co do ceny 92zl z tego co mi powiedzieli to dlatego takie drogoie bo ponoc do tych modeli sa platynowe czy jakos tak jutro wymienie i dam znac czy cos sie zmienilo. a propo wymiany tych swiec nie ma problemu z dopasowaniem jakiegos specjalnego klucza lb odkreceniem listwy??
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-11, 20:51   

shumi napisał/a:
pytalem dzisiaj o te swiece i masz racje co do ceny 92zl
Tak, a z wymianą w ASO 408 zł bodaj.
Czy warto samemu się pałować za ~30 zł ? Zawsze to wpis w książce i historii auta ;-)

Nie ma problemu oczywiście z wymianą samemu. Klucz 16stka z gumką, abyś mógł wyjąć odkręconą świecę.

_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-12, 18:08   

witam ponownie, wymienilem dzis swiece i dalej to samo szarpie przy przyszpieszaniu do czasu kiedy silnik sie nagrzeje.

[ Dodano: 2009-05-12, 19:15 ]
moze przeczyszcze zawór ISC ale nie wiem gdzie on sie znajduje
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-12, 21:36   

shumi, daj jeszcze znać co sie dzieje po resecie sterownika.
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
shumi 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: wloszczowa
Wysłany: 2009-05-13, 10:46   

witam zrobilem restart i nic to nie dalo, mysle ze nie obejdzie sie bez czyszczenia tego kolektora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony