Wysłany: 2013-03-03, 14:09 [Avensis T25] Falowanie podczas jazdy na luzie przy właczone
Od niedawna jestem posiadaczem Toyoty Avensis T25 2007 r. z silnikiem 1.8 VVTI 129 KM. Mam problem z autem na którym ASO w moim mieście nie potrafi sobie poradzić . Mianowicie podczas jazdy z włączoną automatyczną klimatyzacją przy jeździe z predkością od 40 km/h km/h po wrzuceniu na tzw. "luz" zaczynają falować obroty w zakresie 1000-1600 obr./min w miarę zmniejszania prędkości stabilizują się. Sytuację tą obrazuje ten film z portalu Youtube http://www.youtube.com/watch?v=m1QyLXUNM8I. Podkreślam dzieje się to tylko podczas jazdy, raz na jakiś czas i w neutralnym położeniu drążka zmiany biegów, jak również problem ustępuje po wyłączeniu sprężarki klimatyzacji.
Witam kolegę.
Nie wiem czy może to mieć wpływ ale zadam pytanie od kiedy to jeździ się na biegu jałowym? Spróbuj dohamowywać silnikiem tak do około 1200 obrotów na minutę i wtedy wciśnij pedał sprzęgła i zobacz czy będzie się działo tak samo. Raz, że motor nie będzie gwałtownie wytracał prędkości obrotowej, a dwa to oszczędność paliwa, bo wtedy podczas hamowania silnikiem nie będzie podawana żadna dawka paliwa do cylindrów. Jeżeli chodzi o obroty to u mnie podczas postoju na światłach z włączoną klimatyzacją obroty wzrastają do około 1000 obrotów na minutę, ale jak tylko kompresor się wyłącza obroty wracają do normalnego położenia czyli około 600- 700 obrotów na minutę.
Pozdrawiam.
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
Witam kolegę.
Nie wiem czy może to mieć wpływ ale zadam pytanie od kiedy to jeździ się na biegu jałowym? Spróbuj dohamowywać silnikiem tak do około 1200 obrotów na minutę i wtedy wciśnij pedał sprzęgła i zobacz czy będzie się działo tak samo. Raz, że motor nie będzie gwałtownie wytracał prędkości obrotowej, a dwa to oszczędność paliwa, bo wtedy podczas hamowania silnikiem nie będzie podawana żadna dawka paliwa do cylindrów. Jeżeli chodzi o obroty to u mnie podczas postoju na światłach z włączoną klimatyzacją obroty wzrastają do około 1000 obrotów na minutę, ale jak tylko kompresor się wyłącza obroty wracają do normalnego położenia czyli około 600- 700 obrotów na minutę.
Pozdrawiam.
No tak, ale to nie rozwiązuje problemu.
Czy jest to normalna sytuacja? Bo wydaję się, że silnik tak nie powinien schodzić z obrotów. Z pewnością wpływ ma klimatyzacja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum