witam . mam problem z moja avensis 2.0 vvti D4 , mianowicie autko szarpie na zimnym silniku najbardziej na 1 i 2 biegu , dopoki wskazowka od temperatury sie nie podniesie. wymienione swiece DENSO podmiana cewek , czyszczenie przepustnicy i nowa przepływka nic nie pomogły- zadnych bledow na komputerze. po podlaczeniu pod komputer podobno prawidlowa praca sond itd . zaczynam powoli rozkladac rece. mial ktos podobna sytuacje z ktora sobie poradził ?? wiekszosc mechanikow w okolicy chce naprawiac ave metoda prob i bledow oczywiscie przez kupno nowych czesci lub jezdzic az sie zepsuje . malo komfortowa ta jazda z gory dziekuje za kazda informacje
[ Dodano: 2012-12-22, 12:58 ]
widze ze jednak nikt nie jest w stanie pomoc
Może jakiś czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest uszkodzony i komputer daje złą mieszankę paliwa jak jest silnik zimny? Czy w Ciepłe dni tez są takie objawy, czy tylko w zimne?
koledzy na kompie zadnych bledow , sondy prawidlowe wartosci , przepustnica czyszczona - adoptowana , aku odlaczany wiec nie po problemie jezeli dolot to oznaki bylyby nie tylko na zimnym bo i przyspieszenie byloby slabsze a autko smialo idzie 200 km/h i chcialoby jeszcze troche . dodam ze objaw raz jest raz go nie ma co lepsze
Miałem to samo, wymień swiece na denso(IRYDOWE). Zwykłe denso nic nie pomogą. A tak wogóle, sprzedałem to auto. Więcej problemów z nim było, jak przyjemności. Czyszczenie dolotów wystarcza na kilka tyś przebiegu, potem sytuacja powraca. Mechanik z ASO powiedział że te auta mają wadliwe wtryski i komputery.
Potwierdzam radę kolegi zolti2. Miałem to samo na zimnym silniku, przy gwałtownej próbie przyśpieszenia wyraźne szarpanie. Zmieniłem świece na oryginalne irydowe denso. Problem ustąpił. Co do świec irydowych przytoczę fragment artykułu technicznego:
"Świece irydowe nie są też zalecane na zimę. Przy temperaturach ujemnych, gdy silnik dostaje bogatą mieszankę, dużo łatwiej je zalać. "
Coś w tym jest ponieważ przed wymianą miałem dość długi okres jazdy na krótkich odcinkach. Efekt - świece były okopcone (jesienią sprawdzałem bo miały już ponad 60tyś i były ok). Mechanik podpowiedział, że okopcenie wynika z nieosiągania optymalnej temperatury pracy świecy i właśnie zbyt bogatej mieszanki.
Dla mnie jeszcze zasugerowano sprawdzenie czujnika temperatury powietrza wlotowego/dolotowego. Niestety nie doszedłem do tego gdyż świece załatwiły problem. Zobacz jeśli nie jest razem z przepływomierzem ( słyszałem dwie sprzeczne wersje w każdym razie katalogi z częściami podają ten element jako oddzielny) być może on jest przyczyną problemu.
sprawdź w wyszukiwarce - grafika zapytanie: "33235 czujnik" jeśli go zlokalizujesz chętnie się dowiem gdzie jest umiejscowiony.
[ Dodano: 2013-01-14, 17:52 ]
teraz mechanik czysci kolektor ssacy i dolot . zobaczymy czy to cokolwiek pomoze ... kiedys slyszalem o takich objawach szarpania tylko na zimnym w silnikach Volkgswagena i lecialy uszczelki pod kolektorem ssacym.
[ Dodano: 2013-01-17, 18:28 ]
klapy czyszczone kolektor tez objaw zostal ale wyrzuca teraz blad czujnika cisnienia paliwa . orientujecie sie czy to tan czujnik na listwie wtryskowej ??
Może jakiś czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest uszkodzony i komputer daje złą mieszankę paliwa jak jest silnik zimny? Czy w Ciepłe dni tez są takie objawy, czy tylko w zimne?
witam w mojej 1.6 jet to samo czasami szarpie 1 i 2 jak się rozgrzeje to idzie płynnie pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum