Wysłany: 2012-10-30, 08:32 [Avensis T25] Zapala sie kontrolka oleju
Witam.
Dzisiaj zauwazylem ze zapalila mi sie kontrolka oleju w czasie jazdy. Od razu na pobocze i okazalo sie ze poziom oleju jest idealnie pomiedzy markerami. Teraz to dziala tak ze po odpaleniu silnika jest ok i po przejechaniu ok kilometra zapala sie znowu. Najpierw tak jakby chciala a nie mogla, mruga itp, a potem juz pali sie ciagle. Po nastepnym wylaczeniu silnika sytuacja sie powtarza. Dodam ze silnik zachowuje sie absolutnie normalnie. Co to moze byc? Awaria jakiegos filtra czy czujnika?
No wiec bylem u mechanika i jako ze jestem laikiem to tylko moge przekazac co mi powiedziano. Podobno avka nie ma jakiegos czujnika cisnienia oleju. Okazalo sie ze ze to byl kompletnie zapchany przewod doprowadzajacy olej do silnika i ze mialem szczescie ze dojechalem do warsztatu. No ale moja zielona maszyna juz jest na chodzie. Przeplukali caly uklad i zmienili olej z filtrem.
Typ: Audi
Silnik: Inny
Rok: 2016
Nadwozie: Inne Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 134 Skąd: wrocław/sobótka
Wysłany: 2012-10-31, 20:58
nie przewód tylko smok,jeżeli tak to świadczy o tym ,że twoje vvti ma zapieczone pierścienie olejowe i prawdopodobnie ,chla ci olej,ktorego zaczyna brakować ,prawda to?? kontrolujesz stan oleju?? pozdrawiam
No wlasnie nie. Od poprzedniej zmiany oleju w marcu nie musialem robic dolewek. Caly czas jest idealnie w polowie miedzy markerami na bagnecie. Dzis go sprawdzilem w trasie i wszystko gra.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 14:40
Hmm, to wkońcu wytłumaczcie mi jak to jest bo w instrukcji ściągniętej na forum jest napisane, żeby sprawdzać w poniższy sposób, "copy paste" z instrukcji do T25.
Sprawdzenia poziomu oleju za pomocą
miarki bagnetowej należy dokonywać przy
wyłączonym silniku, po uprzednim jego rozgrzaniu
do normalnej temperatury pracy.
1. Aby odczyt był prawidłowy, samochód musi
stać na równym podłożu. Po wyłàczeniu silnika
odczekaç kilka minut, umożliwiając
ścieknięcie oleju na spód silnika.
2. Wyciągnąć miarkę i wytrzeć ją szmatką do
sucha.
3. Wsunąć miarkę z powrotem do oporu, inaczej
wskazanie będzie nieprawidłowe.
4. Ponownie wyciągnąć miarkę i odczytać na
jej końcówce poziom oleju.
Wiem, że przykładowo w oplach również sprawdza się stan oleju tak jak wyżej, gdy raz sprawdziłem mojego opla na zimnym silniku, odczyt nie był możliwy miarka była mokra znacznie ponad stan.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum