jak nie masz pojęcia gdzie on jest i nie masz pewnie odpowiednich narzędzi, to lepiej się za to nie zabieraj. Możesz wyrządzić więcej szkody niż zaoszczędzić.
1.Jaki filtr oleju a także paliwa i powietrza polecacie do avensis d-4d 126km z 2008 roku, szczególnie chodzi mi czy mogę założyć te filtry firmy FILTRON ?
2.Czy może lepiej jednak kupić orginalny ( jakiej firmy są orginalne filtry do toyoty ) lub firmy BOSCH lub innej znanej firmy.
3.Następną kwestią jest olej do silnika, czy przy 155 tyś.km należy nadal jeździć na syntetyku czy może już wlać półsyntetyk ?
jaki olej preferuje toyota ? ( castrol, mobil1, elf ).
1. Filtron to raczej nic specjalnego, ale do oleju może być, do powietrza lepiej coś droższego.
3. Toyota preferuje Casrtola i ja jeżdżę na takim, ale z tego co wiem to Castrol miał parę wpadek z kiepską jakością. Jakiś czas temu był temat z olejami na tym forum
Filtron to ewentualnie do oleju, ale do paliwa i powietrza to kup coś lepszego np. BOSCH, MANN, KNECHT lub inne lepsze oraz oryginał. Bo czasem zdarza się, ze auto zaczyna więcej palić lub gorzej odpalać jeśli te filtry są słabej jakości.
A co do oleju, to u nas w rodzinie od 20 lat jeździmy na mobilu. Możesz znaleźć dedykowany olej dla ciebie tu: http://mobil.pl/Poland-Po..._which-oil.aspx
Specyfikacja oleju i jego klasa jest bardzo wysoka, więc moim zdaniem po co przepłacać, a czasem można gdzieś po rabatach naprawdę tanio kupić Mobila.
A 155 tysi przebiegu to jak najbardziej przebieg dla syntetyka. W ogóle jeśli jeździsz na syntetyku, to ja lał bym go cały czas, do końca żywota auta ( no chyba, że silnik już ma 350 tysi przebiegu, albo "wyciąga już kopyta" ), bo na dobrym oleju auto zawsze lepiej pracuje, lżej odpala ze względu na gęstość oleju, ma lepsze smarowanie w niższych temperaturach, mniejsze tarcie i obciążenie dla silnika, tym samym mniejsze spalanie.
Dzisiejsze konstrukcje silnika są tak zbudowane, że samo serce - tłoki, cylindry, wał, panewki wytrzymują naprawdę spore przebiegi jeśli są utrzymane w czystości i maja dobre smarowanie, a to zapewnia olej syntetyczny, więc po co to zmieniać.
Inaczej rzecz się ma z osprzętem silnika, tu w dzisiejszych czasach nie jest już tak różowo
Osobiście znam przypadek, gdzie znajomy jeździł na fullsyntetyku Mobila w Polonezie - od nowości i przy przebiegu 250 tysi nie miał żadnej poważnej awarii i auto paliło mu 9l/100km LPG w cyklu mieszanym, więc jak na Poloneza tu uważam to za rekordowe osiągnięcie
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof83 2012-03-11, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo dziękuje za odpowiedzi.
Pytanie odnośnie filtra paliwa, czy jak zmienię ten filtr to czy czujnik od ewentualnej wody w nim zadziała mi w razie czego ? ( chodzi mi o tą żółtą kontrolkę na desce rozdzielczej ).
A i jeszcze jedno, co ile należy wymieniać olej w silniku wraz z filtrem ? ( mam drugi samochód Renault Clio 1.5 dCi którym jeździ żona i tam zmieniam to co 15 tyś.km ) a co z olejem z skrzyni biegów ? ( chodzi mi co ile się go wymienia i jaki jest tam lać najlepiej ).
A i jeszcze jedno, co ile należy wymieniać olej w silniku wraz z filtrem ? ( mam drugi samochód Renault Clio 1.5 dCi którym jeździ żona i tam zmieniam to co 15 tyś.km ) a co z olejem z skrzyni biegów ? ( chodzi mi co ile się go wymienia i jaki jest tam lać najlepiej ).
Olej w silniku zawsze co 15tys.km z filtrem oleju( ja stosuje firmy knecht )
W skrzyni wymienia się co 60tys.km. Olej 75W90 wchodzi jakies 2,5l.
Przed zimą wymieniaj zawsze filtr paliwa żeby nie było niespodzianek. Jesli dobrze wszystko poskręcasz i powpinasz dobrze wtyczki o ewentualnej wodzie w filtrze paliwa powiadomi Cie owa kontrolka
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Co do przebiegu i kwestii przejścia na półsyntetyk:
Jak kupiłem swoją była zalana półsyntetykiem mobil 10w40, po zakupie zalałem mobil formula FE 5w30, w tej chwili mam najechane blisko 300 000 i między wymianami (15 000km) ubywa mi około 1/2 do 3/4 poziomu między znacznikami na bagnecie, tak więc zostań przy syntetyku i gęstość nie większa niż 5w30, bo podobno turbina tego nie lubi (reszta odnośnie parametrów oleju w wątku o olejach )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum