Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Avensis d4d 2003. Wiele problemów - brak zapło
Autor Wiadomość
gilbertuss 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 12:31   [Avensis T25] Avensis d4d 2003. Wiele problemów - brak zapło

Witam

Jakiś czas temu zakupiłem Avensiaka i wszystko było dobrze ale do czasu....
Na początku spalanie Boskie :) Komp pokazywał nawet 4.2 w trasie. Wiedziałem ze gada głupoty ale realnie było koło 5 więc nie było źle. Auto paliło zawsze za pierwszym razem. Po jakims miesiącu zaczął pojawiać się dym i dziwny odgłos po zgaszeniu silnika. Mechanicy wykluczali turbinę i stawiali na jakies paski. Silnik wyłaczony a coś tam jeszcze przez sekundę , dwie tarło. Sprawdziliśmy szczelność układu czy nic tam nie "dmucha" pod silnikiem przy dodawaniu gazu i było ok. Jedni stawiali na turbinę ze to słychać łożyska a inni stawiali na paski. Wracając do dymu. Na dzień dzisiejszy auto kopci różnymi kolorami: od białego po czarny. Gdy wciskałem mocniej gaz pojawiała się czarna chmura i tak między 2 a 3 tysiącami obrotów nagle obroty spadały po to by za chwilę znów iść do góry. W tym własnie momencie zostawiałem za sobą zawsze sporą chmurę dymu - najczęściej czarnego. W poprzedniej Avensie nie miałem tego i jak załączało sie turbo to szło bez żadnej dziury rowno w gore. Prawdziwe problemy pojawiły się teraz w te mrozy. Zaznaczam ze zawsze jzdze do głebokiej rezerwy tak ze pare dni temu zabrakło mi paliwa. Gdy nadeszły mrozy musiałem krecic i krecic silnikiem nawet po 20 sekund by w koncu zagadał. Gdy silnik był juz ciepły zawsze palił za pierwszym razem. Nad ranem zawsze problemy. Dzis odpaliłem silnik krecac go ze 30 sekund bez przerwy. Moze nie powinienem tak na jeden raz od razu ale bardzo sie spieszyłem. W koncu zagadał. Jak czyściłem szyby zwróciłem uwagę na nierówną pracę silnika. Po ruszeniu silnik dławił się i gasł co kilkadziesiąt metrów. Ledwo dojechałem na stacje. Przy odpalonym silniku zalałem 10 litrów paliwa. W tym momencie silnik zgasł i już nie zagadał. Tyle kręciłem że padł akumulator. Dodam że jak przyszły mrozy to auto zaczeło mi strasznie dużo palić. 10 litrów na 100 cieszyło mnie niemiłosiernie. Komputer po odpaleniu silnika pokazywał mi na ssaniu koło 35 litrow na 100 a podczas póżniejszej jazdy zawsze 11 - 13 l/100. Dodam jeszcze że auto strasznie długo trzymało obroty powyżej 1000. Dziwnie długo nawet gdy temperatura silnika była już tak bliżej połowy wskazan. Na koniec dodam że auto troche zaniedbałem z braku czasu. Olej to jedyna rzecz ktorą wymieniłem ale bez filtra. Reszta leży i kwiczy. Dzis tankowałem na orlenie ale eko diesel. Jak zgasł tak nie zagadał. Czy może to być czujnik położenia wału? W avensis T22 miałem podobna awarie ktora unieruchomiła mi auto. Teraz auto kręci ale nie ma już zapłonu. Słychac coś na sekunde i odcięcie. Komputer nie wywala żadnych błędów. Czasami w te mrozy mam VSC, TRC OFF ale to na mrozie chyba normalne. Jak silnik zgaśnie po sekundowej pracy - cos sie tam dzieje z zapłonem ale bezskutecznie zapala sie check engine. Co tu zrobić by zaszczekał silnik? Jakas dolewka czy inne domowe sposoby?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysztof83
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-04, 13:21   

Po pierwsze to nie widzę u Ciebie przyszłości tego auta. Strasznie go katujesz - olej zmieniłeś bez filtra? :?: :shock: A oprócz tego jeszcze nic :!: Kto tak jeździ do głębokiej rezerwy w dieslu :shock: :?:
Po pierwsze to jak chcesz żeby zagadał, to zmień filtr paliwa, bo tam możesz mieć wielki syf, wodę i wszystko, jak tak do rezerwy jeździsz.
Masz w baku 10l paliwa, to kup jakiś depresator do diesla, wlej i dolej jeszcze jakiegoś lepszego paliwa.
I zacznij dbać o auto, bo jak tak dalej będzie to szrot czeka ten silnik
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 14:59   

Dokładnie, nigdy się nie jeździ na rezerwie w zimie i to dotyczy nie tylko diesla.
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-02-04, 15:50   

Wg mnie to układ paliwowy jest zanieczyszczony. Gdy pojawia się rezerwa to powinno się w tym momencie tankować auto, nigdy nie jeździć do końca - po pierwsze można zapowietrzyć pompę gdy auto zatrzyma się z braku paliwa, po drugie mamy paliwa takie jakie mamy i na dnie baku jest sporo syfu. Kiedyś tak mój Szef załatwił Peugeota Boxera HDI. Czyszczenie pompy wtryskowej kosztowało 700zł w podstawowym zakresie z wymianą jakiegoś elementu. Jakby chcieć dokładnie wszystko wyczyścić to jeszcze dodatkowe 1500zł trzeba byłoby zapłacić.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Gigi77 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Wiek: 47
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Lodz
Wysłany: 2012-02-05, 01:43   Hey

Moja dobra rada. Kup sobie rower sprzedaj samochod i bedzie cie stac na naprawy domowym sposobem. Pozd.
 
 
scotch123 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 45
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-05, 18:45   

Mam ten sam motor w moim Avensisie i abyś nie ładował się w koszty to zmień filtr paliwa - koniecznie na oryginał Toyoty Denso - cena w Toyocie ok 160 PLN. Nie znajdziesz żadnych odpowiedników o takiej konstrukcji a w moim przypadku było to przyczyna kopcenia i problemów z rozruchem. Już się przekonałem wkładając filtr Knechta, Bosch - ale oryginał ma najwidoczniej zupełnie inna przenikalność i parametry - polecam film

D4D Filtr

Nigdy nie jeździ się Dieslem do głębokiej rezerwy - to podstawa! Możesz zalać auto jakimś płynem do czyszczenia układu np Forte (z żółtą nakrętką - do kupienie na allegro) lub innym. Zacznij od wymiany filtra a jak będziesz miał dalej problemy to odezwij się na priva - pomogę swoim doświadczeniem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony