Wysłany: 2012-01-16, 12:27 [Avensis T22] d4d 116km avensis verso nie chce jechac!!
Witam! zakupilem toyote avensis verso 2003r w tamtym roku temu strasznie dymila ale jezdzila w miare normalnie miesiac temu przestala jezdzic zostala wymieniona turbina a reszta zostalo dokladnie wyczyszczona tzn kolektor ssacy, wszystkie przewody , intercooler itd. zostal wyciety katalizator ten przy silniku. jezdzila 2 tyg normalnie pozniej zaczelo sie powtarzac te same objawy co wczesnie czyli powyzej 3 tys obrotow tak jakby odcinalo paliwo teraz strasznie stracila moc ledwo sie wkreca do 2 tys obrotow nie wiem kompletnie co jest przy podpieciu mechanik stwierdzil ze wszystko jest ok nie wiem co to moze byc. jakies propozycje??
Wygląda mi to na przepływomierz, podobnie zachowywał się peugeot Partner HDI i Opel Astra 1.7TD z którymi miałem styczność - z tym ze nie miał objawu odcinania paliwa, tylko miał muła strasznego.
Z tego co znalazłem w necie to mogą być tez zaworki SCV gdzieś w pompie paliwowej (są o zaworki dawkujące paliwo). Podobno nie regeneruje się ich, tylko wymienia na nowe.
zaworki scv sa sparwne bo wszystko bylo sprawdzone turbina byla totalnie skonczona wiec musialem ja wymienic mieszkam w lublinie wiec troche nie bardzo jechac do katowic bo juz nawet nie ma sily pod gorki wjezdzac ;/
A zaworki SCV były wymieniane? Czytałem o takiej sytuacji, że po zdemontowaniu i zamontowaniu ich potrafią działać ok i po 2, 3 tygodniach znów paść. Pomogła dopiero wymiana na nowe.
z wydechem raczej nie poniewaz zostal wyciety srodek z katalizatora co rowniez pomoglo a zaworki byly wyjete i sprawdzone bo nowe troche kosztuja;/ dzisiaj go jeszcze raz podlacze pod komputer i powymieniam jeszcze raz filtry na orginalne toyoty bo zakupilem ale nie wiem czy cos to pomoze
Mówiąc o filtrach masz na myśli filtr paliwa i powietrza? Dobry pomysł to sprawdzić.
Może zatankowane było jakieś nędzne paliwo i to spowodowało muła w aucie...
Ludzie też chwalą sobie dodatki do paliw Liqui Moly. W ofercie jest jakaś formuła do czyszczenia układu paliwowego wraz z wtryskami. Tanie nie jest, ale podobno któremuś z użytkowników tego forum pomogło.
hmm powiem tak na poczatku mojego uzytkowania avensis denerwowalo mnie dymienie kolega ma zwykle avensis d4d mial podobny porblem pojechal do serwisu toyoty wyczyscili egr i dzialal normalnie ja tez pojechalem uznali ze nie ma zadnego bledu ze to wina nagaru czy jakos tak i dali mi jakis stodek za 200zl ale nic nie pomogl ale zawsze mozna sprobowac czy ten srodek jest dostepny w sklepach z czesciami tak jak intercars czy specjalne sklepy?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-16, 17:31
sabus napisał/a:
z wydechem raczej nie poniewaz zostal wyciety srodek z katalizatora co rowniez pomoglo a zaworki byly wyjete i sprawdzone bo nowe troche kosztuja;/ dzisiaj go jeszcze raz podlacze pod komputer i powymieniam jeszcze raz filtry na orginalne toyoty bo zakupilem ale nie wiem czy cos to pomoze
kolego który kat wycinałeś? verso ma dwa i zapycha się ten pod podwoziem a nie przy turbinie
jak masz 1 kat wypruty, to wystarczy odkręcić śruby przed 2 katem i pojechać na rozpiętym wydechu i będziesz wiedział ... nie poznasz auta
Gdzie dokładnie znajduje się ten drugi kat? Tuż przed tłumikiem (wysokość tylnych kół) są dwie śruby do odkręcenia ale na moje oko sa tak jakby przyspawane (tak wyglądają) i nie można ruszyć ich kluczem... To o te chodzi czy gdzieś wcześniej? BO wcześniej nie dopatrzyłem się śrub...Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum