Wysłany: 2009-08-21, 11:20 [Avensis T25] Czy to koniec wtrysków czy pompy
Objawy są takie ze jak włączę po nocy silnik jak jest zimny i jak zaczynam sie rozpędzać słyszę dziwne stukanie ale jeśli wkręci sie już troszkę na obroty to stukanie zanika ale jeśli puszcze gaz i obroty spadają stuki znowu słychać Ale jak tylko złapie temperatury problemu nie ma Nic nie szarpie podczas rozpędzania To mój pierwszy dizel i za bardzo sie nie znam ale myślę ze to nie jest normalne
Bo jak silnik jest ciepły to stuków nie słychac
_________________ Ciesz sie każdym dniem bo kiedyś nadejdzie ten ostatni
Wiesz co Ci powiem. Jest o D-4D takie powiedzenie na ciepłym benzynka na zimnym czołg.
W zimie moja puki się nie rozgrzeje chodzi głośniej jak VW TDi, ale teraz nie ma minusowych temperatur w nocy jest ok 5 -7st.
Najpierw zrób eksperyment (jeśli oczywiście masz garaż, albo jakieś inne miejsce w którym jest cieplej jak na dworze) postaw auto na noc do garażu i zobacz co się dzieje z rana.
Nie napisałeś czy silnik dymi więc nie mogę powiedzieć czy to jest pompa.
Napisz czy dymi i czy ciężko odpala
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Wszystko jest ok wkręca sie na obroty nie dymni nic nie szarpie Tylko dopóki nie złapie temperatury wyraznie słychać albo wtryski albo pompę Wyraznie słychać bardziej stuki podczas wkrecania sie na obroty gdy zimny silnik po stronie pasazera Odpala ok
_________________ Ciesz sie każdym dniem bo kiedyś nadejdzie ten ostatni
Ja bym sprawdził zawory, czy mają odpowiedni luz. Jeśli już chcesz się czepiać pompy to jest na to szybki sposób (musisz tylko mieć mechanika ze sprzętem) jedziesz do niego on zdejumje 1 przewód podłącza tester i sprawdza ciśnienie jeśli jest ok to pompę wykluczasz
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Kurcze dzis byłem na zbiżnośći kól w toyota żerań i pytałem sie czy te klekotanie w dizlu podczas zimnego silnika zanim nie złapie temperatury jest normalne to powiedzieli ze tak A jak jest u was koledzy Tez tak macie
_________________ Ciesz sie każdym dniem bo kiedyś nadejdzie ten ostatni
W zimie przy ostrym mrozie moja chodzi jak czołg, ale później nie klekocze (chodzi jak starsza benzynka) Wiadomo że nie tak cicho jak D-CAT ale dźwięk ma jak najbardziej ładny
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Mam ten sam problem z tym klekotaniem przy silniku D4D 150 KM. jest to strasznie uciązliwe . czy znalazł juz ktoś z was lekarstwo na ten problem ? dodatkowo jeszcze jak jest zimny to ma delikatny problem z odpaleniem - ciezko wchodzi na obroty .
Hmm widzę, że problem jest powazny. Bo jak 150KM dieselek nie ma siły, to nie jest ciekawie.
Ja bym zaczął od typowej sprawy czyli filtry. Sprawdził EGR oraz w D-4D 150 filtr cząstek stałych. Jeśli to nic nie da to powód klekotania w 116KM mogą byc zawory (powinno się je sprawdzać chyba co 40 tys). Natomiast w 150 może być cięzej, bo to inna epoka silnika większe cisnienie wtrysku inne wtryskiwacze, inne dolegliwości.
Nie wiem co może mu dolegać z brakiem mocy, ale zobacz do intercoolera (ja swój czyszczę co 60tys) pewnie jest bardzo brudny. Co do klekotania zawory raczej odrzucam (mają samoregluację), natomiast pompę wtryskową bym sprawdził czy robi ciśnienie
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
witam Kolegów ja co prawda mocnej zimy nie przeżyłem ale też z rana słychać delikatne stukanie jakby zaworów sam nie wiem co dokładnie ale jak jadę pomiędzy 1800 a 2000 obrotów
avensisgdansk, no wlasnie pisalem ze 2.2 mają samoregulację, ale warto sprawdzić czy działa jak należy, bo im więcej elektroniki i samoregulacji tym większe prawdopodobieństwo awarii
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum