Wczoraj zaślepiłem EGR, ale oczywiście wywaliło mi błędy( świeca sie kontrolki). I moje pytanie brzmi -czy można w jakiś sposób wyłączyć je(obejśc itd. i nie chodzi mi o wykręcenie żaróweczek ).
Pozdrawiam
Mikołąj
Dodam, że szukałem ale nic w temacie nie znalazłem:(.
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2011-09-09, 16:12
z tego co wiem to nie - miałem podobny problem - gdzieś jest kilka moich wpisów na tym forum na ten temat.
kombinowałem na różne sposoby i dalej paliły się kontrolki; wymieniłem EGR-a na nowy (z ASO) co akurat u mnie nie poprawiło sytuacji bo okazało się że padł komputer silnika i jego wymiana dopiero rozwiązała problem.
Teraz ma w aucie nówkę sztukę z ASO a w kartoniku "stary" EGR który jest w pełni sprawny po czyszczeniu i sprawdzeniu.
więc
1.
załóż "stary EGR i przyzwyczaj się do lampek - nie polecam bo błąd jest błąd i silnik mimo że chodzi to chodzi w złych parametrach - skutki różne mogą być, najbardziej i najszybciej odczuwalny w bieżącej eksploatacji to spalanie.
2.
podepnij kompa - zobacz jakie błedy wywala - spróbuj je wykasować i zobacz czy się na nowo pojawią - oczywiście przy założonym EGR-ze
3
ewentualnie pozostaje Ci wymiana EGR-a - oryginał nowy z Toyoty ok 1400 zyli
używane na alle zaczynają się od około 250 nawet do kilkuset złotych
jak wybierzesz opcję 3 to ewentualnie daj znać - jak pisałem powyżej ma sprawny EGR na zbyciu
element w pełni sprawny - po czyszczeniu - sprawdzony - po wymianie kompa zamontowany został ponownie do auta - przejechałem z nim około 250 km w ruchu mieszanym (miasto/mała trasa) bez błędów (brak "lampek" i odczytów na kompie)
Potem zamontowałem znowu nówkę (jak już kupiłem to niech autko ma "dobrze")
co do ceny - puszczę za 200 + przesyłka
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-09, 19:21
błąd będzie zawsze,
EGR-a nie wolno zaślepiać bo wtedy:
- zmienia się skład mieszanki na bogatszy (w pewnym zakresie obciążenia i obrotów)
- wzrasta temperatura spalania w cylindrach
- ekologię możemy sobie darować
zresztą lepiej umyć porządnie i wyczyścić. drugi najprostszy sposób, to odkręcić serwomotor z grzyba zaworu i zostawić serwomotor zapięty na wtyczce w powietrzu, zawór będzie wtedy zawsze zamknięty i błedu nie powinien łapać.
Zaślepienie EGR w Toyocie to debilizm totalny i może to nie tyle pomóc silnikowi co jemu zaszkodzić, bo pracuje on wtedy w złych dla siebie warunkach, bo komputer wywala błędy.
To nie jest VW z silnikiem TDi, który ma EGR mechaniczny i nie powoduje to skutków ubocznych w postaci palenia się kontrolek. W Ave jest on sterowany elektronicznie i wywala kontrolki, które powodują złą mieszankę. Jak chcesz szybko sie pozbyć auta to zaślepienie EGR było dobrym posunięciem
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum