Witam
Moja Ave 2.0 D4D rok 1999 strasznie trzęsie podczas rozpędzania. Najmocniej między 2 a 3 tyś obrotów.
Wymieniłem sprzęgło (komplet wraz z kołem) oraz poduszki pod silnikiem. Niestety nic nie dało :(
Czytałem, ze powodem takich wibracji nadwozia mogą być jakieś luzy na półosiach.
Byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi czy można to jakoś sprawdzić domowym sposobem ?
Wywaliłem juz sporo kasy na koło i poduszki i nie chciałbym teraz kupowac półosi w ciemno :(
Czy na jałowym biegu nic nie przenosi wstrząsów na nadwozie ?
Czy jeśli jedziesz 100-120 km/h wrzucisz na luz, również trzęsie ?
Czy sa to bardziej wibracje w rytm pracy silnika, czy kręcenia kół ?
Czy przed wymianą sprzęgła i koła miałeś to samo ?
Pasuje mi to do źle złożonego sprzęgła, lub wadliwych części - bicia dwumasy, sprzęgła.
Chyba, że przed wymianą miałeś dokładnie to samo. ?
Ad1 Nie
Ad2 Nie
Ad3 To akurat ciężko stwierdzić raczej jakby silnik "promieniuje" trzęsieniami na całą karoserię.
Ad4 Tak
Trzęsienie najbardziej czuć na 2 biegu w/w przedziale obrotów. I długi czas tak było. Teraz przy granicy ok 3 tyś obrotów zaczynam to odczuwać na 3 biegu.
Sytuacja istnieje tylko i wyłącznie podczas rozpędzania auta. Później podczas normalnej jazdy ustaje aż do wyhamowania samochodu i ponownego rozpędzenia go.
Dodam, ze koła wyważałem ze 20 razy oraz zmieniłem juz kilka kompletów opon.
Dziwne to by bylo o tyle, że krzywa półoś również pracuje podczas jazdy z góry na luzie.
Dlaczego wówczas wcale nie bije ? Chyba, że dziwnie zwichrowany przegub zewnętrzny, lub jakiś luz na wewnętrznym, ewentualnie mocowanie skrzyni lub silnika, jeśli kompletne sprzęgło było wymienione, a przed wymianą tak samo biło.
Tylko rozmontowując półoś. Skłaniałbym się do tego na Twoim miejscu.
Spróbuj zadzwonić do ASO, lub podjechać i porozmawiać o tym problemie. Jest szansa, że włożą Ci do testu jakieś używki, jeśli nie ustąpi objaw, zapłacisz tylko za robotę. W przeciwnym przypadku kupisz przeguby, założysz i dalej będzie to samo i co ? Siąść i płakać.
W ASO wcale nie ma takich dramatów, można się z nimi dogadać.
Czesc kolego, ciekawy jestem czy rozwiazales ten problem z wibracjami w twojej avce
Niestety mam bardzo podobne objawy i chcialbym sie kogos poradzic zanim zaczne inwestowac jakies pieniadze . Rozne warsztaty maja oczywiscie rozne teorie a ja niechce placic za mechanikow bledy w diagnozie .
Napisz co i jak tam u ciebie sie wyjasnilo za kazda wskazowke bede bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam Cizan
[ Dodano: 2010-04-24, 18:26 ]
Rozwiazalem problem! I to nie byly opony czy felgi nawet to nie bylo kolo dwumasowe jak stwierdzil pan z ASO z wielkim przekonaniem ale poprostu przegub wewnetrzny. Zajelo mi to troche czasu zeby to rozgrysc ale sie udalo auto jak po metamorfozie zero jakichkolwiek wibracji. Nie mowiac o kosztach ktore okazaly sie kilkakrotnie mniejsze ale pewnie dla niektorych mechanikow nie ma roznicy co wymieniaja przeciez oni za to w koncu nie placa.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczow
P.S. nie zawsze wierzcie mechanikom lepiej dwa razy sprawdzic
Witam.
Jestem nowym użytkowniekm mam podobny problem z moją avensis t22 2,0 d4d rok 2002 przebieg 150 tyś km. Auto dostaje wibracji przy prędkości od 70 do 100 wcześniej i po jest ok. Dzieje to się na różnych biegach 3,4,czy 5 ale zawsze w tym przedziale prędkości. Najgorzej jest przy 80 do 90 gdy wyżucę na luz wibrację ustają, lub wystarczy że zdejmę nogę z gazu i wibrację znikają po dodaniu gazu znowu trzęsie. Byłem w serwisie ASO i powiedzieli mi że to półoś do wymiany kupiłem kompletną wymienili mi i nic nie pomogło. Zmieniałem też felgi i opony i też bez rezultatu. Jak wyczytałem na forum u kolegi pomogło wymiana przegubu wewnętrznego czy to samo możę być z moją avensis. Bardzo bym prosił o podpowiedzi jak mogę rozwiązać ten problem. Pozdrawiam.
Witam.
Jestem nowym użytkowniekm mam podobny problem z moją avensis t22 2,0 d4d rok 2002 przebieg 150 tyś km. Auto dostaje wibracji przy prędkości od 70 do 100 wcześniej i po jest ok. Dzieje to się na różnych biegach 3,4,czy 5 ale zawsze w tym przedziale prędkości. Najgorzej jest przy 80 do 90 gdy wyżucę na luz wibrację ustają, lub wystarczy że zdejmę nogę z gazu i wibrację znikają po dodaniu gazu znowu trzęsie. Byłem w serwisie ASO i powiedzieli mi że to półoś do wymiany kupiłem kompletną wymienili mi i nic nie pomogło. Zmieniałem też felgi i opony i też bez rezultatu. Jak wyczytałem na forum u kolegi pomogło wymiana przegubu wewnętrznego czy to samo możę być z moją avensis. Bardzo bym prosił o podpowiedzi jak mogę rozwiązać ten problem. Pozdrawiam.
A przy hamowaniu również masz drgania?
Jeżeli tak to tarcze możesz mieć już do wymiany
Przy hamowaniu jest wszystko ok,nic się nie dzieje układ hamulcowy jest ok. To coś napewno z napędem tylko nie wiem co.
[ Dodano: 2010-09-20, 02:28 ]
Witam. Pomóżcie wymieniłem już całą kompletną półoś razem z przegubami więc przegub wewnętrzny też nie może być. Czy to może być wina koła dwumasowego. Bardzo proszę o podpowiedzi.
Witam!
Mam dosłownie ten sam problem co zales 153, dopiero na 3,4,5 biegu i przy obr. do 2500 wystepuja drgania, które przenosza sie na caly samochód. Mechanik zapewnił mnie że to na 100% koło dwumasowe-wymieniłem i znowu to samo:( Bardzo proszę o pomoc!
Witam!
Mam dosłownie ten sam problem co zales 153, dopiero na 3,4,5 biegu i przy obr. do 2500 wystepuja drgania, które przenosza sie na caly samochód. Mechanik zapewnił mnie że to na 100% koło dwumasowe-wymieniłem i znowu to samo:( Bardzo proszę o pomoc!
Hm koło dwumasowe ci kazał wymieniać ?
czy masz alumy ? jak tak zdobąć stalówki i je wyważ
kiedy wymieniałeś tarcze (upieram się przy nich bo miałem ten sam problem i dopiero wymiana ich na nowe pomogła)
Witam wszystkich. Ja zuważyłem w swojej avensis ,że te drganie nie są zależne od obrotów silnika tylko od prętkości. Obroty mogą być naprawde różne i nic się nie dzieje dopiero jak osiągnie prędkość od 80 do 90 jest jajgożej.
Witam!
Widze ze masz identyczne objawy jak ja miałem z moją avensis. No i niestety wykluczyles najtansze defekty czyli zostaje niestety kolo dwumasowe ktore wlasnie zaczyna sie odzywac w tym przedziale przebiegu licznika. Ale ja bym na twoim miejscu jeszcze raz wszystko dokladnie posprawdzal zaczynajac od opon i felg poprzez półosie i przeguby. Wibracje przy tym przedziale predkosci czesto pochodza od niewywazonych kol lub krzywych polosiek. Sprawdz tez lozysko podporowe na dluzszej polosi czy nie ma luzu poprzecznego . Sa podobno warsztaty ktore wywazaja kola na samochodzie dla lepszej dokladnosci..... .
Jezeli juz wszystko wykluczysz sprawdz dwumase tzn na odpalonym silniku nacisnij sprzeglo do okolo polowy jezeli nie czujesz bic pod noga to znaczy ze nie jes tak zle. napisz jezeli cos znajdziesz
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum