Wysłany: 2011-06-17, 20:31 [Avensis T25] Światła drogowe sterowane plusem czy masą? Mod
Witam wszystkich serdecznie,
Ponieważ już dwukrotnie światła do jazdy dziennej zostały mi urwane i skradzione, szukałem innego rozwiązania, takiego które pozostało by w aucie na dłużej . Spośród trzech opcji, które są dla mnie dopuszczalne:
* umieszczenie świateł led okrągłych lub kątowych w zderzaku poniżej reflektorów (mam obawy o swoje umiejętności i staranność tego rozwiązania)
* umieszczenie świateł led okrągłych zamiast halogenów (jeżdżę o każdej porze dnia i nocy i w każdych warunkach atmosferycznych, więc halogenów mi po prostu szkoda)
* przeróbka reflektorów w pewnej poznańskiej firmie, która dokłada DRL (wygląda to i działa super, jednak jest dla mnie za drogie)
* dołożenie modułu, który uruchamia światła drogowe (długie) w trybie DRL zmniejszając ich moc o 70%, a poza tym działanie jest identyczne z DRL
ostatnia, tzn. moduł jest dla mnie najbardziej sensowna. Znalazłem taki moduł, który jest uruchamiany plusem. Producent i sprzedawca zarazem, po konsultacji telefonicznej, zasugerował abym zmierzył jak sterowane są te światła, plusem, czy też masą, ponieważ posiada moduły konstrukcyjnie przygotowane do współpracy z oboma wariantami.
Dokonałem odpowiednich pomiarów kostki świateł drogowych i jestem kompletnie skołowany; sądziłem, że przy wyłączonych światłach, powinno być 0 na obu pinach, a +12V powinno się pojawić dopiero po mignięciu długimi, zakładając, że są sterowane plusem.
Natomiast gdyby były sterowane masą, to powinien być na jednym z nich plus przez cały czas, niezależnie, czy światła są włączone czy też nie.
A co się okazało? Że gdy światła są wyłączone, to jest zero na obu pinach, a po włączeniu drogowych oczywiście napięcie rośnie do +12/13V. Czyli tak jakby były sterowane plusem. Natomiast po włączeniu świateł mijania (to te, na których jeździ się na co dzień i w nocy), na obu pinach świateł drogowych pojawia się +12/13V.
I w tym momencie moje wyobrażenia na temat tego jak toto może działać się kończy i proszę o poradę, jak należy taką sytuację interpretować: że są sterowane plusem czy też masą? Czy może jakimś sprytnym przekaźnikiem i będzie trzeba moduł zainstalować z dość głęboką ingerencją w instalację?
Mam świadomość, że pytanie nie należy do najprostszych; jeśli komukolwiek przychodzi coś do głowy, bardzo proszę o podzielenie się swoimi przypuszczeniami, podejrzeniami i pomysłami. Z góry dziękuję
Czy jest możliwość obniżenia mocy halogenów (przeciw mgłowych) do 30%, tak aby spełniały funkcję świateł do jazdy dziennej ? Chodzi o zastosowanie modułu DRL w Avce T25
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 198 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-11, 20:22 przeciwmgłowe jkao DRL
a_sqra610 napisał/a:
Czy jest możliwość obniżenia mocy halogenów (przeciw mgłowych) do 30%, tak aby spełniały funkcję świateł do jazdy dziennej ? Chodzi o zastosowanie modułu DRL w Avce T25
Jeśli zależy Ci na utracie dowodu rejestracyjnego, mandacie i punktach karnych, to czemu nie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum