Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Napięcie zasilania zaworów SCV
Autor Wiadomość
memex 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-01, 11:56   [Avensis T25] Napięcie zasilania zaworów SCV

Witam!
Jedno pytanko.
Jakie jest napięcie zasilające zawór SCV w pompie do silnika D-4D 1AD 2.0 90kW (Toyota Avensis T25 z czerwca '2007) :?:
Pytam, bo spotkałem już różne szkoły: 5V i 12V.
Czy traktując zawór napięciem 12V nie uszkodzę go na dobre :?:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-01, 12:41   

stare scv mają 12V więc nowy będzie miał podobnie. ale po co chcesz go męczyć, zawór scv w silnikach 1AD i w nowym typie pompy w 1CD nie psują się
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
memex 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-01, 12:50   

wtom napisał/a:
stare scv mają 12V więc nowy będzie miał podobnie. ale po co chcesz go męczyć, zawór scv w silnikach 1AD i w nowym typie pompy w 1CD nie psują się

W serwisie Toyoty powiedzieli mi co innego. Wg nich najbardziej prawdopodobnym kandydatem na przyczynę moich "dolegliwości" jest właśnie zawór SCV. Moje objawy, to występujące zupełnie od przypadku do przypadku (czasem nawet miesiąc jest ok) problemy z porannym rozruchem, niezależnie od temperatury otoczenia (plus lub minus). Silnik zaskakuje ale zaraz po tym gaśnie. Udaje się go uruchomić dopiero po kilku próbach. Potem silnik zachowuje się jak najbardziej w porządku - ma moc i przyspieszenie bez zarzutu, w całym zakresie obrotów. Silnik był podpięty do "komputera" - zero jakichkolwiek błędów i niepokojących sygnałów. Fakt, że test był przeprowadzony na ciepłym silniku. Brakuje testu po całonocnym postoju.
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-01, 13:01   

memex napisał/a:
wtom napisał/a:
stare scv mają 12V więc nowy będzie miał podobnie. ale po co chcesz go męczyć, zawór scv w silnikach 1AD i w nowym typie pompy w 1CD nie psują się

W serwisie Toyoty powiedzieli mi co innego. Wg nich najbardziej prawdopodobnym kandydatem na przyczynę moich "dolegliwości" jest właśnie zawór SCV. Moje objawy, to występujące zupełnie od przypadku do przypadku (czasem nawet miesiąc jest ok) problemy z porannym rozruchem, niezależnie od temperatury otoczenia (plus lub minus). Silnik zaskakuje ale zaraz po tym gaśnie. Udaje się go uruchomić dopiero po kilku próbach. Potem silnik zachowuje się jak najbardziej w porządku - ma moc i przyspieszenie bez zarzutu, w całym zakresie obrotów. Silnik był podpięty do "komputera" - zero jakichkolwiek błędów i niepokojących sygnałów. Fakt, że test był przeprowadzony na ciepłym silniku. Brakuje testu po całonocnym postoju.


jak tacy cwani, to czemu nie powiedzieli ci jak wyszło na teście aktywnym, przecież to czy scv się zacina można sprawdzić. oczywiście, że taka możliwość istnieje (uszkodzenia scv) i wtedy rzeczywiście będzie gasł, miał problemy z odpaleniem ale to należało sprawdzić a nie gdybać. oni tak właśnie naprawiają, wymieniają pół samochodu, puszczają kilenta z torbami i rokładają ręce. zanim wydasz 1k zł za zawór to niech ci udowodnią, że to on a nie wtryski :mrgreen: , które w 1AD zdychały bardzo często.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
memex 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-01, 13:12   

wtom napisał/a:

jak tacy cwani, to czemu nie powiedzieli ci jak wyszło na teście aktywnym, przecież to czy scv się zacina można sprawdzić. oczywiście, że taka możliwość istnieje (uszkodzenia scv) i wtedy rzeczywiście będzie gasł, miał problemy z odpaleniem ale to należało sprawdzić a nie gdybać. oni tak właśnie naprawiają, wymieniają pół samochodu, puszczają kilenta z torbami i rokładają ręce. zanim wydasz 1k zł za zawór to niech ci udowodnią, że to on a nie wtryski :mrgreen: , które w 1AD zdychały bardzo często.

Dlatego postanowiłem na razie wyjąć zaworek i spróbować przeczyścić go w nafcie, choć w świetle prześledzonych różnych wątków w necie (m.in. z Twoim i Bigelektrona udziałem) mam niewielkie nadziej, że to coś pomoże. Ale jeżeli jednak pomoże, będzie to oznaczać, że to jednak ten zaworek jest winowajcą. Rozmawiałem wczoraj z gościem z Diesel System (sprzedają ten zaworek w cenie 735PLN) i mówił, że te zaworki się sprzedają, czyli chyba jednak bywają zawodne, o ile klienci nie są podpuszczani przez serwisy TMP ;-)
Mam nadzieję, że nic nie popsuję, bo wyjęcie zaworka wygląda na dziecinnie proste.
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-01, 13:20   

umyć zawsze możesz, ale nie podejrzewam aby jakiś syf był w pompie, bo oznaczałoby to koniec wtryskiwaczy. prędzej ten scv się zacina mechanicznie ale umyć nie zaszkodzi :mrgreen:
co do mojego problemu to sam sobie musiałem poradzić z dławieniami, bo ASO było bezsilne, wymiana zaworu regulacyjnego na ssaniu pompy rozwiązała problem ;-)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony