Każdego coś nęka. W 126KM lubi padać uszczelka pod glowicą. W 177KM filtr DPnR. Obydwie jednostki z Jelcza 2.2 150 i 177KM są udanymi silnikami. Z tego co mi wiadomo najmniej awaryjny jest Diesel 150KM, 126 ma problem z uszczelką, oraz jest deko za słaba, 150 ma wystarczającą moc, rozsądne spalanie i nie jest strasznie wysilona, 177KM jest za bardzo wysilona i etawia na ekologię, co przy złej ekspolatacji przekłąda się na wymianę DPnR.
Według mnie najbardziej udany jest silnik 2.2 D-4D 150KM
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Co do uszczelek to 126 chyba jest mistrzem Owszem Jelczowskie silniki mają pękające głowice, ale to w 95% przypadków z winy użytkownika. 177KM zgodzę się jest mało udany (pod względem wytrzymałości). W padających wtryskach to 116Km jest mistrzem
Warto porozmawiać z mechanikami w warsztacie. Dajmy na to ja będąc w ASO w Katowicach rozmawiałem z mechanikiem, który mi powiedział że obecne silniki Diesla są robione, aby bezawaryjnie przejechać 150tys km, późniejz aczynają się problemy. I ciągnąc rozmowę dalej, zdecydowanie odradzał mi silnik 126KM, mówiąc że jest za słaby, i miewa spore problemy z uszczelką pod głowicą.
Odradzał mi również silnik 177KM. Mówił że 150KM idealna też nie jest, ale na obecną chwile jest to lider wśrod Dieslów Toyoty.
Ale widać ile ludzi tyle opinii
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Jeżdze Ave 177km od roku, ma 163tys przebiegu i jeszcze niczego nie ruszalem ani auto mnie nie zawiodło. Co do brania oleju to na 15tys km od wymiany do wymiany dolalem jakies 250ml utrzymujac troche powyzej połowy stanu na bagnecie, więc wydaje mi sie że to nie dużo a nie wierze w ludzi ktorzy od wymiany do wymiany nie dolewaja oleju chyba że zaczynaja z pelnym stanem a koncza na minimum miarki. Gdy zrobi sie teraz ciepło bede zabierał sie za czyszczenie EGR wiec zobacze co tam za syf sie zbiera
A co do spalania to mysle że nie mam ciężkiej nogi i w mieście mam 7,5-8 a przy spokojnej trasie 6,5l
Witam,
Ja użytkuję 2.2D 150 KM.Obecnie przejechałem nią 110 tys. km i zero problemów. Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że nie bierze w ogóle oleju. Według mnie powinna choćby z powodu turbiny ... a tu od 30 tys. km nie wzięła ani grama oleju. Spalanie na trasie ok. 5 l, średnie ok. 6,5 l.
Pzdr
Wugie
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-25, 14:55
Wugie napisał/a:
Spalanie na trasie ok. 5 l, średnie ok. 6,5 l.
Przy jakich prędkościach i obrotach silnia w trasie spala Ci 5 litrów ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum