W warsztacie powiedział mechanik że trzeba kupić rozrząd orginalny bo w zamiennikach podobno pasek potrafi pęknąć .Różnica w cenie jest ogromna między orginałem a zamiennikiem co byście poradzili.
Oryginal to jest tylko jeden - w chwili, w ktorej auto wyjezdza z fabryki, kazdy nastepny to jest czesc zamienna. Powiem szczerze, ze miliony ludzi na calym swiecie uzywa paskow np.fimy CONTITECH i jeszcze nie slyszalem, aby pasek - wymieniony na czas - pekl.
Ale to twoje autko, zrobisz jak uwazasz.
PS
Fachowiec z Toyoty (u mnie w UK) napisal mi, ze przy wymianie rozrzadu nie wymienia sie np. napinacza, gdyz Toyota daje dozywotnia gwarancje na jego dzialanie.
Podobnie z pompa wody, wymienia sie tylko wtedy, gdy istnieje taka koniecznosc.
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Fachowiec z Toyoty (u mnie w UK) napisal mi, ze przy wymianie rozrzadu nie wymienia sie np. napinacza, gdyz Toyota daje dozywotnia gwarancje na jego dzialanie.
Podobnie z pompa wody, wymienia sie tylko wtedy, gdy istnieje taka koniecznosc.
Coo? o LOL. dajmy na to w mojej Ave po 90k przebiegu pompa wody miała znaczne luzy na rolkach i dość głośno pracowała, napinacz zresztą podobnie. I może w Anglii, ale W polsce, czy innych normalnych krajach Europy nie wymienią rozrządu bez pompy wody i napinacza.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Wg mnie to nie ma sensu!
Pompa plynu chl. jak i inne podzespoly ma okreslona zywotnosc, dlatego zalozenie nowego paska i napinacza spowoduje, ze zupelnie inne sily dzialaja na pompe, i pewnie szlag ja trafi bardzo szybko (zatem ja planuje wymienic ja przy jednej robocie).
A tak a propos - chodzi o caly napinacz czy tylko jego rolke?
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Widzę że co kraj to obyczaj heheheh.
Słuchajcie jak wymienia się rozrząd to wymienia się całość( ja tak robię i robiłem)
Czyli:
-pasek rozrządu
-rolki
-napinacz hydrauliczny
-pompa wody( można też pokusić się o wymianę płynu chłodniczego jeśli nie był wymieniany długo)
Co do tego czy oryginał czy zamiennik to są podzielone opinie. Ale pamiętajcie jakieś firmy wykonują daną cześć dla producenta prawda?
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Dzieki kris1610, to brzmi profesjonalnie!Tak tez postaram sie zrobic, niedlugo czeka mnie ta zabawa.(tylko sie zastanawiam, bo w sklepie z czesciami sa zestawy w ktorych skald wchodzi pasek, rolka i rolka napinacza - to wszystko)
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Dzieki kris1610, to brzmi profesjonalnie!Tak tez postaram sie zrobic, niedlugo czeka mnie ta zabawa.(tylko sie zastanawiam, bo w sklepie z czesciami sa zestawy w ktorych skald wchodzi pasek, rolka i rolka napinacza - to wszystko)
Masz rację pewnie to zestaw continentala u mnie są w firmie takie chyba że są też zestawy innej firmy to nie wiem. Po prostu musisz dokupić napinacz hydrauliczny i pompę wody.Jeśli chcesz możesz wymienić jak pisałem płyn chłodniczy, ja pokusiłem się o oryginalny płyn Toyoty za bańkę 5l zapłaciłem niemało bo 150zł ale na 5 lat mam z głowy problem.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Witam. Ja po zakupie autka w maju 2010 wymieniałem rozrząd. Składało się na to:
- pasek - 150zł
- napinacz - 200zł
- rolka napinacza - 230zł
- druga rolka - 150zł
- simering - 2x30zł
- pompa wody - 270zł
Po obejrzeniu pompy wody stwierdziłem że to dobry pomysł był, żeby ja wymienić. Biorąc pod uwagę to że koszt wymiany pompy wody jest droższy niż sama pompa, to warto zainwestować w wymianę całego kompletu rozrządu.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-14, 14:36
toyota przewiduje wymianę pompy co drugą wymianę rozrządu - to teoria. a praktyka jest taka, że u mnie pompa cieknie po 185tys a do wymiany zostało jeszcze 50tys. więc lepeij wymieniać zawsze pompę przy rozrządzie bez względu na jej stan
WaLeC [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-14, 15:28
U mnie pompa też zaczęła cieknąc coś przy około 160 tyś km.
Nie wiedziałem co to jest, ubywał płyn ciągle, nie domyślałem się, że to pompa tylko myślałem, że nieszczelności, aż któregoś razu zaczął bardzo szybko się nagrzewać. dojechałem do domu i do serwisu pojechałem. Okazało się, że to pompa.
a więc tak kolego , wymiana rozrządu to czasochłonne i kosztowne zajęcie
koszta
pasek rozrzadu polecam Gates-a ( firma uznana na rynku ) ok 200 zł
Rolka napinająca paska rozrządu SKF ( best ) około 280 zł
Tłumik drgań paska rozrządu INA około 200 zł
Rolka zwrotna paska rozrządu SKF około 200 zł
pompa wody około 200 zł + płyn chłodniczy
zabawa jest przednia przy wymianie paska
po 1 zdjemujemy koło , podnosimy auto na lewarku i zdejmujemy plastik
po 2 podnosimy silnik nieznacznie na lewarku i dem0ontujemy łape silnika aby ułatwić sobie dostep a nastepnie zdejmujemy plastiki od rozrzadu ( fajna z tym zabawa wogóle )
po 3 no to juz mamy wszystko na wierzchu to zdejmujemy pasek , a nastepnie bierzemy sie za demontaż pompy wody no i tu zaczynaja sie schody bo pompa przeytwierdzona jest do pompy wtryskowej ( zdejmujemy obudowe owej pompy najpierw ) 2 srubami z czego 1 sruba jest tak umiejscowiona ze ja szlag trafił , bez wyjęcia listwy wtryskowej i poluzowaniu wszystkich wtrysków pompy nie ściagniecie gwarantuje to wam
po 4 a wiec po rozmontowaniu listwy wtryskowej + wszystkich wtrysków mamy ładny dostep do nieszczesnej sruby którą odkrecamy , wymieniasz pompe i dalej wszystko składasz do kumpy ... to juz łatwizna
aha zapomniałem koło pasowe od pompy wody jest na stożku i czpieniu wiec nie zapomnij zrobić znaków bo to bardzo ważne oraz bedziesz potrzebował specjalnego narzedzia do zdjecia koła posowego on pompy wtryskowej
tyle ode mnie
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-14, 18:12
catalunya24 napisał/a:
a więc tak kolego , wymiana rozrządu to czasochłonne i kosztowne zajęcie
koszta
pasek rozrzadu polecam Gates-a ( firma uznana na rynku ) ok 200 zł
Rolka napinająca paska rozrządu SKF ( best ) około 280 zł
Tłumik drgań paska rozrządu INA około 200 zł
Rolka zwrotna paska rozrządu SKF około 200 zł
pompa wody około 200 zł + płyn chłodniczy
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-16, 19:06
catalunya24 napisał/a:
kolego to sa zamienniki , poza rolkami NSK made in japan , reszta niewiadoego pochodzenia
poza tym to ja se moge zaoszczedzic na plynie do spryskiwaczy , tyle ode mnie
nie pisz bzdur. z 2 linku nie masz żadnych zamienników tylko oryginały. w pierwszym linku jest to samo tylko w opakowaniach producenta a nie pudełkach z napisem toyoty.
chciałbym tylko powiedzieć żę idąc do sklepu w swoim mieście masz pewność ze towar pochodzi z dobrego źródła i otrzymujesz na niego gwarancje a na allegro to ja se moge kupić dyskorolke a nie zestaw paska rozrzadu bo 100 zł taniej wychodzi
kolego zastanów się teraz , kupujesz taki zestaw okej sprzedawca mówi ze orginał i tak dalej a poźniej coś sie dzieje lub nie ... nie mówie ze tak i nie mówie ze nie
ale pewnosci nie masz na 100 procent
zreszta pogadaj z mechanikami i powiedza ci co sadza o kupnie tak istotnych rzeczy na allego , zreszta powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum