Z tego co się orientuję to główną przyczyną uszkodzenia zaworu SCV jest gasnący silnik. Po prostu na ciepłym silniku na biegu jałowym auto potrafi nagle zgasnąć. I wydaje mi się, że jego uszkodzenie/zła praca może powodowac dławienie sie auta w pewnym zakresie obrotów.
Narazie tyle mi przychodzi do głowy. Ale pocieszę Cię, nie jest to zbyt częsta awaria
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
mi ASO wymienilo zawor SCV w avensis 2.0 d4d z 2008 r. na gwarancji, bo objawem mialem brak mozliwosci odpalenia na mrozie ponizej -15 st.C Musialem wtedy odpalac go z 10 razy zeby w koncu zaskoczyl, bo niby odpalal ale zaraz potem zasl, a jak juz za 10 razem odpalil to na niskich obrotach - jakies 3-4 sekundy (tak ok. 40 obr/min) i nie reagowal na pedal gazu, a dopiero potem po tych 3-4 sekundach wchodzil na normalne obrobty ok. 1100 obr/min.
niestety koszt naprawy ASO wycenilo na 1349 zl. na szczescie uratowala mnie gwarancja.
Raz natomiast auto zgaslo mi samo z siebie na swiatlach na cieplym silniku na biegu jalowym po przejechanej trasie ok. 50 km.
podejrzewam ze to tez byl zawor SCV.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-14, 14:27
obajwem uszkodzenia scv jest:
- dławienie się silnika w zakresie 0-2500obr, praktycznie ciężko ruszać i jechać z większymi obrotami
- dławienia w zakresie 3-3,5 tys obr (typu ciągnie/odpuszcza) przy głęboko wciśniętym pedale gazu
gaśnięcie silnika przez scv jest praktycznie b. rzadkim przypadkiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum