Wysłany: 2010-12-05, 19:35 [Avensis T25] Wymiana sprzęgła w 1.6VVTi - kilka pytań
Wymienić będę chciał sprzęgło z dociskiem i łożyskiem. Jakiej firmy wziąć komplet: AISIN czy LUK? Oba kosztują porównywalene pieniądze - około 400zł. A może nieco droższy SACHS?
Czy wymiana sprzęgła wT25 jest jakąś skomplikowaną sprawą (to znaczy czy procedura wymiany jest taka jak w Skodzie, VW czy też innym Fordzie)? Musi to robić warsztat specjalizujacy się w Toyocie, czy też poradzi sobie z tym przeciętny warsztat?
Czy poza zmianą sprzęgła trzeba robić coś jeszcze (np. odpowietrzenie układu, uzupełnienie płynu, "dotarcie", itp.)?
Jaki moze być koszt robocizny w Warszawie i okolicach? - czy 400zł wystarczy?
Aha, jeszcze jedno. Sprzęgło "ślizga" mi się jedynie na 3, 4 i 5 biegu wtedy, gdy wciskam gaz "do dechy" między 2.000 a 3.000obr - powyżej i ponizej tej granicy sprzęgło się nie "ślizga"...
Ja mam Diesla i wymieniałem kompletne sprzęgło sam. Co do marki to w Dieslu na pierwszy montaż tzn fabryka montowała sprzęgło firmy LUK. I myślę, że LUK będzie odpowiednim wyborem, czy jest trwalszy niż droższy SACHS to juz mi trudno powiedzieć, bo nie słyszałem opini na temat sprzęgieł SACHSA. Jak ktoś posiada to niech się wypowie, bo jestem ciekaw sam
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
No mam dylemat: jeden mechanik mówi, że najlepszy zestaw to AISIN (za 400zł), inny mówi że AISIN ma często wadliwe dociski i że on montuje VALEO (za 700zł)... I co mam myśleć?
Witam. Ja co prawda w swojej ave sprzęgła jeszcze nie wymieniałem (oby trzymało się jak najdłużej 8-) ) ale niedawno wymieniałem w służbowej Yarisce. Tam też seryjnie założony był LUK ale znajomy "pan złota rączka od japończyków" doradził mi sprzęgło Aisin. Twierdził, że będzie ok i... jak na razie jest ok
_________________ Czarna Ave z budyniowym środkiem i pięknym "drewienkiem" = ech... starzeje się człowiek
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 23 Skąd: Konstancin- Jeziorna
Wysłany: 2010-12-19, 17:29
Witam wymieniałem sprzegło w kilku autach i polecam firme LUK , nie warto przepłacac za firme Sachs poniewaz to czesto sprzegła firmy LUK w innym pudełku i z ich napisem , ostatnio kupiłem do opla sprzegło Sachs farbą był ich napis a wybite napisy LUK. Mam pytanie do kolegów ile wytrzymuje sprzegło w avensis ?(wiem że to zalerzy od tego jak kto i gdzie jeżdzi ale chodzi mi o przyblirzony przebieg)
pozdrawiam
_________________ CZĘSCI AVENSIS T22 1.8 NA CZESCI .Pomogę forumowiczą z okolicy , wymiana klocków, tarcz, oleje, filtry .....podłaczenie pod komp, (interfejs ELM) zapraszam do mnie. Pozdrawiam
Znam trzy samochody o pewnym przebiegu i wiem, że w przewadze jazdy miejskiej może wytrzymać 113.000km (jak u mnie w 1.6) - 125.000km (jak u kolegi w 1.8), przy przewadze tras może dojść do 160.000km (w 1.6).
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 23 Skąd: Konstancin- Jeziorna
Wysłany: 2010-12-19, 18:52
Agamek12, to mnie zasmuciłes ale żyje nadzieją ze to nie reguła albo moje autko będzie wyjątkiem ponieważ mam 1.8 i przebieg 160tys , a mieszkam w konstancinie i czesto jeżdze po warszawie. Bardzo zauważalne jest to ślizganie ?
p.s jesli ktos by chciał kupiłem interfejs elm do diagnostyki autek zapraszam ciekawych usterek włascicieli avensis z moim autkiem łaczy sie bez problemu .
pozdrawiam
_________________ CZĘSCI AVENSIS T22 1.8 NA CZESCI .Pomogę forumowiczą z okolicy , wymiana klocków, tarcz, oleje, filtry .....podłaczenie pod komp, (interfejs ELM) zapraszam do mnie. Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-04-07, 13:14 ]
Napiszę, bo moze komuś się przyda: za kompletne sprzęgło AISIN (tarcza, docisk, łożysko) zapłaciłem nieco ponad 400zł, montaż 300zł... Razem troszkę ponad 700zł...
[ Dodano: 2011-06-22, 16:11 ]
Mały UPDATE: wczoraj, po przejechaniu około 9.400km moje sprzęgło AISIN zostało wymienione na VALEO. Powodem było "niewysprzęglanie" do końca powodujące szarpanie autem podczas postoju na każdym biegu do przodu, oraz utrudnione wyjmowanie biegu wstecznego. Sprzęgło AISIN po wyjęciu nie miało żadnych śladów zużycia czy też usterki, ale poszło do reklamacji celem znalezienia wady ukrytej.
Na VALEO jak narazie wszystko jest OK - teraz pytanie czy przyczyną niewysprzęglania był niechlujny montaż, czy też wada sprzęgła - wyjaśni się to w najbliższych tygodniach...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum