Wysłany: 2010-11-30, 14:23 [Avensis T25] Paliwo i uszlachetniacze na zimę
Witam,
Jest to mój pierwszy diesel więc nie mam żadnego doświadczenia w sprawach tankowania zimą. Poczytałem trochę forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy powinno się stosować zimą (a może nie tylko) jakieś dodatki do paliwa, jeśli tak to jakie i jak często (do każdego tankowania czy rzadziej)?
mój ojciec ma 2 disle. testowaliśmy dodatki do paliw. przy mrozach -26 cz często był problem z odpaleniem silnika. ojciec zmienił stacje na statoil i shela. od tamtej pory (od 2 lat) jest spokój. samochody jeżdżą codziennie i szczególnie poprzedniej zimy nie było problemów z odpalaniem. na paliwie, a właściwie jego jakości nie należy oszczędzać. znam ludzi, którzy odkupują tanio paliwo od np. kierowców z firm które aktualnie "płodzą" nowe drogi za unijne fundusze. leją chłam za 3 zł, leja dodatki za 15 z-25zł i przy -14 dzwonią po pomoc. wymiana wtryskiwaczy po 2000 - 2500zł nie najlepiej zadziała na domowy budżet.
Wysłany: 2010-12-12, 09:46 Re: Paliwo i uszlachetniacze na zimę
[quote="tlas"]Witam,
Jest to mój pierwszy diesel więc nie mam żadnego doświadczenia w sprawach tankowania zimą. Poczytałem trochę forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Tlas był już taki post te dodatki na zimę to depresatory. Co do paliwa to poproś na stacji kartę charakterystyki paliwa aktualnie sprzedawanego powinno być zimowe. I co najważniejsze to powinieneś z tej karty "wychwycić" to: liczba cetanowa, temperatura mętnienia oleju napędowego i temperatura zablokowania filtra.Jeśli jakieś pytania to wal śmiało
Pozdrawiam.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Już wypisuję a więc:
-Liczba cetanowa powinna być większa niż 48( tak w książce obsługi podaje toyota)
-temperatura mętnienia paliwa ON