Wysłany: 2009-06-22, 17:15 [Avensis T25] Olej w silniku wskazanie na bagnecie
Wymieniałem dzisiaj olej w swojej Ave D4 2.0 VVT-i (1AZ-FSE) , olej zgodnie z zaleceniem producenta czyli Castrol SLX Professional 5W-30. W instrukcji piszą że wchodzi:
- z filtrem 4.2L
- bez filtra 4.0L
Razem z olejem wymieniłem od razu filtr oleju na nowy i tutaj moje zaskoczenie i zdziwienie, weszło 3,5L oleju, na wskaźniku (bagnecie) dokładnie na połowie między dwoma kropeczkami.
Czy dolać zgodnie z instrukcją do pełna do tych 4.0 czy nawet 4.2 litra czy zostawić tak jak jest ??
Ile powinno wskazywać na bagnecie?? max czy po środku ??
Nie dolewaj !. Najbardziej poprawnie jest pośrodku pomiędzy max a minimum. A weszło Ci 3.5l, bo olej nigdy nie wycieknie do końca i 0.5l zostało w silniku.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja bym (jeśli ubywa) proponował zalać równie drogi CASTROL EDGE 10W60. Jest to jeden z najlepszych półsyntetyków. Co prawda zalecany jest do silników sportowych ze względu na wytrzymałość na bardzo wysokie temperatury, ale do Ave możesz spokojnie lać
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
ale rozumie że jeśli ubędzie trochę oleju w granicach poziomu dopuszczalnego na bagnecie w przeciągu 15.000km/ 1roku to moge następną wymianę zrobić również na 5W30 ????
W przypadku dużego poboru oleju przejść na tego Edge ????
Jeśli będzie ci brał 1-2 litry na 15 tys km to ja bym albo nie zmieniał, albo przeszedł na Mobil 5W50 tylko nie z allegro bo podobno podrabiają, jak nie zacznie brać mniej to potem dobry półsyntetyk typu 10W40, ale z przejściem na półsyntetyk bym się nie śpieszył. Branie oleju ma dwa negatywne skutki: 1 dla kieszeni, 2 dla katalizatora, ale jakieś tam zużycie oleju to de facto normalny objaw, szczególnie jak robisz krótkie dystanse i silnik nie dogrzany, albo upalasz na maksa.
Właśnie jeśli nie będzie żarła 5l leju to raczej nie zmieniaj. Moja w ciągu 12000 km podpaliła 1.5l, ale winowajca jest niestety turbinka, która podpala nieznacznie bokiem i dziewczyna, która na 1 kręci ją do 3 k rpm. Ale oleju nie mam zamiaru zmieniać leje CASTROL 5W30 i przy tym zostaję, bo syntetyk lepszy dla turbiny
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum