Wysłany: 2010-10-09, 14:43 [Avensis T25] Kontrolki (VSC) i (TRC OFF)
Witam Klubowiczów !
Swoją avkę mam od czterech miechów więc autko dopiero poznaję i wczoraj miałem wielką panikę w oczach gdy podczas jazdy zmieniając energicznie pas ruchu nagle auto straciło moc, obroty max 2300 nawet gdy pedał do podłogi i pojawiły się kontrolki systemu kontroli trakcji (TRC OFF), układ kontroli stabilności (VSC) oraz kontrolka silnika - jedna wielka panika. Ujechałem tak ładnych parę metrów i postanowiłem auto zgasić. Po zapaleniu auto wróciło do normalnych obrotów lecz kontrolki nie zgasły i ciągle się palą. Zna ktoś może sposób aby je jakoś samemu wyłączyć nie korzystając z kosztownego serwisu i czy to normalne że tak się stalo. Może miał ktoś podobny przypadek. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
zajedź i podłącz do kompa to ci pokarze numer błędu
wyczyść jeszcze ERGO może to ci pomoże
ja tez tak miałem to na kompie pokazało mi ze to turbo
a jaki masz przebieg auta :?: :?:
_________________ Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
Mówimy o zaworze EGR tak? jeśli tak to mam jeszcze pytanko trochę mi autko kopci i czy po wyczyszczeniu zaworu powinno być lepiej i gdzie ten zawór się znajduje? Dziękuje i pozdrawiam.
Może po prostu masz spalone 3 światło stopu, bądź świece żarowe są do wymiany. Wielu tak miało po wywaleniu tych kontrolek i to jest najprawdopodobniejsza przyczyna.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Na początek spróbuj zresetować zapisy w kompie = odpięcie "+" od akku na ok 10-15 minut - powinien doraźnie skasować błąd, jeśli tak to chwilę trzeba pojeździć i sprawdzić czy nie wywali ponownie, ale jak wspomnieli koledzy najlepiej podpinka pod kompa i odczyt błędów - jakby co napisz jaki wywaliło będziemy się zastanawiać
PS 1.
U mnie zapaliły się te kontrolki też nagle podczas wyprzedzania na drodze z tym że nie stracił mocy , jeździł normalnie - czyszczenie EGR -> kontrolki nie zgasły, wymiana egr - nadal świecą, okazało się (niezależny serwisant, i ASO) że poleciał scalak w sterowniku silnika (komp) - o cenie nowego nie będę wspominał, kupiłem używkę na alle (ok 300 zł), podmiana i śmiga bez problemu
PS 2.
Jakby powyższe było użyteczne - jest taki klawisz "pomógł"
Koledzy bardzo wam dziękuję za pomoc, jak na razie już jest wszystko ok. Zacząłem od odłączenia minusowej klamry ( nie wiem czy akurat było to istotne czy plus czy minus ) po 15 min. podłączyłem ponownie i kontrolki zgasły. Na szczęście w moim przypadku wystarczyła ta czynność i proponuję wszystkim z takim problemem zacząć od tego a nie od razu serwis. Zostanie mi tylko podpiąć się pod kompa i pokasować błędy. Jeszcze raz podziękował. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum